Iremediabil contaminat

Iremediabil contaminat - de Silviu S.

Aceasta seară a fost punctul culminat a 5 zile în care tango-ul argentinian a fost o parte importantă din viaţa mea. 

Începutul a fost vineri cu spectacolul din sala Operei susţinut de 3 muzicieni timişoreni mai mult sau mai putin cunoscuţi publicului larg, dar care au colaborat excelent şi au interpretat acestă muzică pasională din tot sufletul. Din păcate nu pot spune acelaşi lucru şi despre cei doi dansatori care nu arătat nimic din pasiunea specifică tango-ului. 

Sâmbătă am fost la curs şi practică unde am avut am mai adăugat o piesă la puzzle-ul „Tango Argentino”. Seara a culminat cu primul dans public la o serată frumoasă dar la care din păcate participanţii nu prea cunoşteau regulile de pistă (în cazul în care uitaţi cele spuse la curs, există şi un help scris care trebuie citit). Graţie frumoasei şi talentatei mele partenere de dans am trecut acest test ( nu spun cu brio pentru că se putea şi mai bine). 

Cursul de duminică din păcate a fost mai scurt pentru mine deoarece a trebuit să plec la Bucureşti şi trebuia să ajung la avion. Acest lucru a fost compensat de faptul că am fost la prima milongă. Pentru acest lucru trebuie să îi mulţumesc lui N. care a fost o gazdă deosebită pe parcursul şederii mele in Bucureşti. Milonga de duminică seara a fost organizată la Palatul Doamna Ghika, într-o clădire de sticlă (gândiţi-vă la o seră cam cât sala de sport de la Banusport), cu un ring de dans pe măsură. Ce pot să spun despre această locaţie, o amenajare deosebită cu insule de canapele aranjate în formă de U cu mică masă în mijloc, lumânări, o muzică suficient de puternică să îi simţi ritmul dar totuşi să poţi vorbi cu prietenii de la masă, foarte bine ventilată, deoarece deşi se fuma înăuntru, nu se simţea nimic. Din păcate nu am avut aparatul de fotografiat la mine, şi chiar dacă îl aveam politica organizatorilor este „Fără fotografii”. Datorită oboselii acumulate în ultimele zile şi acestei atmeosfere superbe am rămas dator cu o tandă lui G., una dintre prietenele lui N., care mi-a ridicat acestă minge la fileu, lucru pe care sper să îl pot corecta la următoarea vizită la Bucureşti. Ca să vin în intampinarea întrebării pe care sigur doamnele mi-o vor adresa pot să spun asta: ţinuta la milonga este una elegantă, doamnele în rochii, pantaloni-salopetă, fuste, etc., domnii în costum sau pantaloni de stofă şi cămaşă. Aaaa, dacă nu îţi iei pantofii de dans, mai bine stai acasă. Am fost placut impresionat de pantofii bărbăteşti negri cu inserţii albe, care crează o imagine deosebită, sporesc eleganţa dansatorului. Savurând diversele tande de tango, milonga, vals, tango nuevo am putut urmări cuplurile de dansatori de pe ring, de la instructori până la începatori şi am avut prilejul să o vad pe N. pentru prima dată dansând din placere. Dacă ar fi căzut o bombă în spatele ei nu observa, atât era atât de absorbită de muzică, atentă la semnalele primite de la partenerul de dans. Alt lucru pe care l-am remarcat la majoritatea dansatorilor a fost de lungimea pasului, mare, lung. Acum să nu vă gândiţi ca din 2-3 paşi de caminar se măsoară ringul de dans, dar nici nu se calcă cu călcâiul drept pe bombeul stâng. 

Luni seara, ghidul meu profesionit în lumea tango-ului bucureştean m-a dus la o sesiune de practică la „La scena”. Ce este la „La scena” ? O mansardă, intimă, amenajată pentru dans sau alte spectacole, plină de emoţii şi amintiri plăcute pentru unii, nu dau nume. Şi deoarece am venit la practică mi-am luat inima în dinţi, am invitat la o domnişoară la dans şi m-am integrat în peisaj. Am avut parte şi de faze mai hazlii când una dintre partenerele de dans s-a hotărât să îmi corecteze poziţia picioarelor (adică să le ţin apropiate) cu lovituri pe la gleznă, fluierul piciorului, unde nimerea. Foarte eficientă metoda, sper să nu îi mai dau prilejul să o repete. 

Marţi, adica azi, am avut plăcerea de a viziona unul dintre cele mai frumoase spectacole de tango: „Tango Pasion”. Pe parcursul a două ore cei 7 membri ai formaţiei, o solistă şi 6 cupluri de dansatori au prezentat istoria tango-ului de la naşterea lui în taverne, lupanare, maturizarea lui în înalta societate şi până în zilele noastre la tango nuevo. Frumuseţea acestui spectacol nu poate fi descrisă în cuvinte, sau cel puţin nu de mine, trebuie să fi în sală să asculţi muzica, să priveşti dansatorii, să simţi energia şi pasiunea degajată de ei. Dacă până acum virusul tango se chinuia să preia controlul gazdei, ei bine acum a reuşit, aşa că acum sunt iremediabil contaminat. Sper ca acest lucru să se întâmple cu câţi mai mulţi dintre voi.

PS Miercuri merg din nou la practică !



Comentarii la acest articol:

Maria: Draga silviu, pentru a-ti citi randurie ...mi-am pregatit sufleteste, mi-am facut cafeau de dimineata, l-am pus pe Ricardo Tanturi sa cante si am savurat . Ma bucur nespus ca ai ajuns sa vezi, ca ai avut un ghid bun si ca ai impartasit cu noi emotiile tale. bomba si n. ♥ ..asa vom ajunge cei pentru care s-a deschis o alta lume. va doresc la toti sa ajungeti sa vedeti sa simtiti.ONCE YOU TANGO YOU TANGO FOREVER, stiu eu ce spun.
Yesterday at 8:36am

Lucian: bine ai devenit dependent de tango! cunosc sentimentul, cred ca prima milonga lasa amprente... pastreaza-le bine :)
Yesterday at 11:43am

G.: Cu siguranta vor fi multe ocazii daca vei vrea sa "platesti datoria" ... la tande ma refer. Sper sa se organizeze in curand milongi si in Timisoara (invitatie am primit deja ... astept sa se si concretizeze).Multa bafta in continuare!
Yesterday at 6:47pm

Comentarii

Cautati in acest blog