Ce-am cautat la Kalganova?



Sa ne intelegem: mie nu-mi place Kalganova. Eram pe punctul de a pune un articol pe acest subiect in primavara, insa providenta m-a indemnat sa pun alt articol, urmand ca saptamana urmatoare sa pun articolul cu pricina. Insa ce sa vezi, a doua zi anunta Sibiul ca la Tango.2 vine Kalganova.... si ma jur ca nu stiam nica despre asta! Pppppfffffaaaaaa....stai sa vezi ca nu mai pot sa pun nimic despre Kalganova, ca nu se face sa-ti faultezi coechipierii, unde mai pui ca organizatorii Tango.2 mi-s foarte dragi, nu puteam!

A fost un conflict major in sufletul meu. Intre parerea mea care se cerea exprimata, sentimentele fata de oameni si corectitudinea ca si coechipier (a se citi jucator de tango in aceeasi oala... de tango). Nu a fost usor, dar pur si simplu unele lucruri nu se fac. Nu stiu daca se cheama fair-play, sau cum sa-i zic, dar unele lucruri chiar nu se fac, … as fi intrat in alte conflicte interne cu corectitudinea, dadeam in vinovatie, alea, alea... mi-ar fi afectat coloana vertebrala si respectul de sine. Dincolo de cat de dragi imi sunt ei mie a primat si respectul fata de implicarea, munca, efortul pe care oamenii din Sibiu le fac pentru acest eveniment “Tango.2-Una Emocion”.

Atunci m-am intrebat de ce a trebuit sa se intample asa, sa nu pot sa public pe acest subiect in acel moment. Mi-a starnit curiozitatea. Si am decis ca trebuie sa merg la cursurile cu Kalganova, ca sa pot scrie in cunostinta de cauza. Sa nu judec numai dupa videos pe net, ci si dupa o experienta pe propria piele la cursurile ei.

De ce nu-mi placea Kalganova? Nu ea ca persoana, ca n-o cunosteam, ci ca dans, mai ales clipurile pe care le punea ea cu adornosuri, felul in care isi contorsiona laba piciorului mult peste ceva ce pare gest firesc omenesc, mi se parea ca se ducea la limita grotescului. Nu era nimic natural si nu era nimic tango. Nici macar pantofii nu erau de tango in unele video, si nici muzica nu era de tango in unele ci era muzica clasica pusa peste imagine fara legatura cu gesturile. Adica zero muzicalitate.

Dar cel mai tare si cel mai tare ma deranja faptul ca incepatoarele erau toate date cu rotile in sus de aceste videos - nu mai zic de barbati, un leader mi-a descris-o ca pe “Merlin Monroe a tangoului”... . Exaltare maxima, dar nu asta este tango! Nu. Cel putin nu pentru mine. Mi se pareau un balet tangoistic, sau un tango super-mega baletizat, ca altfel nu stiu sa ma exprim. Dar nu era tango. Clar. As fi vrut sa inteleaga si ele ca nu aceasta este directia si nu asta trebuie sa isi doreasca si ca orice ar face cineva fara o scoala de dans de la 3 ani nu va putea niciodata sa faca asa si nici nu e de dorit in tango. Ca si act artistic, n-am nimic impotriva! E dreptul fiecaruia sa se exprime asa cum fac si eu acum fara prea multa maiestrie in ale scrisului :))) dar asta nu inseamna ca trebuie sa-mi placa ce face ea, sau sa placa cuiva ce zic eu. Pana la urma e un glob liber.

Buuuuun, revenind la cursuri, pentru ca ma intreaba toata lumea cum a fost:
  • Ce preda Kalganova la clasa este tango.
  • Ce a spus ea se verifica cu tot ce am invatat si am auzit eu in toate cursurile la care am fost in ultimii 13 ani.
  • Nu, nu preda balet, sau daca a spus ceva de balet nu stiu eu pentru ca nu am fost la balet... , tind sa cred totusi ca partea de axa, asa cum a prezentat-o este totusi tehnica din balet, dar, atata vreme cat nu vine in contradictie cu tangoul si ne ajuta este ok pentru mine. Doamne ajuta sa imi indrept postura de zi cu zi cu tehnica asta. Recunosc, deja exersez asta cand ma duc la imprimanta sau cand ma dau cu liftul :D
  • A desfacut diferite miscari in exercitii in patru timpi (asa cum se face la balet), daca as fi avut modelul acesta cand eram incepatoare m-ar fi ajutat mult mai mult sa pricep niste lucruri
  • A predat prin prisma a ceea ce a functionat la ea ca sa obtina acele lucruri. A si spus, ca asa danseaza ea, ne arata cum face ea
  • Nu a mentionat o anumita parte a corpului (care ma interesa pe mine) in toate cele 4 seminarii, ceea ce imi zice ca ea nu gandeste prin prisma unei tehnici, ci a alteia, nu spui care, e secret... :D
  • Cu vreo doua-trei lucruri a intrat in usor conflict cu ceea ce adunasem eu, nu flagrat, dar se leaga de punctul de mai sus.
  • Nu, in clasa nu face cu picioarele asa cum face in videos
Ea este energica si plina de viata, si foarte loveable, si foarte dornica sa daruiasca, si toate fetele de toate varstele sunt cucerite de sharmul ei. O prezenta foarte placuta, charismatica, care stie sa tina in mana si sa organizeze o sala imensa plina de muieri obosite (la sfarsitul celui de-al doilea seminar ne cam scazuse atentia si ne cam scurgeam). Vine si corecteaza pe toata lumea, arata din toate unghiurile pentru toate cele patru zari, si repeta in diverse parti ale salii astfel incat toata lumea sa vada de aproape tot ce face. La sfarsitul orelor a facut o recapitulare pe care ne-a lasat sa o filmam numai pentru uz personal. Este muuult mai frumusica in realitate decat in clipurile de pe net. Este zgubilitica, expresiva si gratioasa.

Indiferent care este parerea mea, experienta unor cursuri cu ea trebuie sa o aibe fiecare in parte. Asa cum nu poti sa zici ca-ti place o carte pana n-o citesti sau ca nu-ti place un film pana nu-l vezi.

Felicitari organizatorilor pentru un eveniment reusit cu o participare impresionanta!


Comentarii

anca a spus…
fair enough! fain articol

Cautati in acest blog