Tango. O privire in viitor.

Photo: La Sastresa

Nu-mi dau seama cati au curajul sa priveasca in viitor si nu ma refer la cel apropiat. Viitor inseamna ceva departat, poate chiar foarte departat. E cam foarte adevarat ca la o anumita varsta toti ne credem nemuritori, nu ne dam seama cat de efemeri suntem decat in momentul unei boli, a uni pierderi, a unei tragedii, dar dupa o vreme revenim la stadiul de nemuritori. Poate doar atunci cand ne trezim dimineatza si unele balamale incep sa scartaie ne dam seama din ce in ce mai des, destul de des sa para zilnic, ca nu mai suntem chiar atat de nemuritori. Unii aleg atunci lamentarile si morocaneala, altii intra in vrie si incep sa-si traiasca viata cu o viteza ametitoare.

Ce-am vazut eu de curand a fost o imagine a noastra, a dansatorilor de tango, in viitor. A fost cat se poate de reala. Si neasteptat de faina. Una e cand vezi filmulete documentare cu viejo milonguero care povestesc cum era tangolul pe vreme lor si alta este cand ii vezi in milonga, pe viu si dansezi cu ei, si povestesti cu ei si iei masa cu ei.

E ceva impresionant. Emotionant. A fost ceva pentru care nu eram pregatita nici pedeparte. Vrei sa-ti povestesc?

Aceasta imagine nu se aseamana nicicum cu textele pe care le-am auzit eu pana acum ca “batranetea e urata”, “ca lasa ca o sa vezi tu cand o sa fii la varsta mea” etc. Nu deloc. Imaginea vazuta de mine intruchipeaza niste oameni taaaare simpatici, vioi, cum muuuult mai multa energie decat am eu acum, veseli, deschisi, vorbareti, interactivi, punctuali, activi chiar daca au catva ani deja de cand sunt la pensie!

Ii vedeam cum plecau din hotel la ora deschiderii milongii spre sala de milonga. El si ea, amandoi cu parul alb, tinandu-se de mana. Subtirei, negrabiti dar hotarati. Am fost absolut uluita.

Stand de vorba cu ei am aflat ca au facut un drum de peste 14 ore ca sa ajunga la acest eveniment de tango, cu metroul, apoi cu trenul, cu avionul, cu autocarul si apoi cu titicarul de transfer pana la hotel. Imi faceau ochii ca la flipper ascultand aceast lung voiaj …. paispe ore!!! Jesus! Iar mie mi se pare lung drumul de cinci ore pana in inima tarii. Ei au batut toata Europa, au venit din celalalt capat, sa ne intelegem! E drept ca nu trebuie sa-si ia zile de concediu si ca au tot timpul din lume, dar am obosit doar ascultand cat de lung a fost drumul. Este un efort.

Veneau punctuali cand se deschidea milonga iar ronda era aproape plina tot timpul. Putini erau cei care nu dansau. Cum Doamne iarta-ma dansau 5 ore nu stiu ca eu ma lesin dupa 2-3 ore! Erau primii la masa la ora cinei sau la mic dejun. Si nu se inghionteau pe pista. Dansau frumos, civilizat, elegant, cu cel mai mare bun simt, pe mic, mai subtil exact tot ce dansam si noi astazi. Puteai sa simti in imbratisarea lor spiritul tanar care nu te paraseste niciodata. Vrem nu vrem timpul nu ne iarta pe niciunl, dar in sinea si in adancul nostru tot tineri ramanem... eu inca ma simt ca in liceu :)))

Tineretea ne face sa ne simtim tari, puternici, coiosi, aroganti, ca putem cuceri lumea, ca putem muta muntii din loc si atunci noi astia tineri suntem ciudati, “selectivi”, “separatisti”, “elitisti”. Ei au inteles probabil ce inseamna viata si sunt linistiti si accepta pe toata lumea, sunt deschisi. Iar doamnele lor sunt dansate, toate. Nu vezi de doua ori stand pe margine aceleasi doamne. Probabil ca asta inseamna sa fii un adevarat gentelmen?

Da, mi-a placut ce am vazut, mi-a placut ce am cunoscut, mi-a placut exemplul pe care ni l-au dat. Daca mi-ar placea sa fiu si eu la fel ca ei cand oi avea tot parul alb in cap? Hell yeeeeaaaaaahhhh!

Si imi povesteau ca ei merg cam la un eveniment mare pe luna, inafara de milongile regulate de pe la ei de pe acasa. Si ca au gija sa lase cel putin doua saptamani intre doua voiaje. Stiu sa se bucure cumpatat de viata. Mi-au placut. Mult.

Tu? Te-ai gandit ce faci cand vei fi la pensie?
Eu abiea astept! :) Nu, n-as dansa tango pe nici un Titanic, dar viitorul suna bine!



Comentarii

Cautati in acest blog