20 de ani de tango in Romania

 

But who is really counting?

Legenda spune ca primul curs de tango argentinian din Romania a fost in septembrie 2004. Intr-o duminica. Pe strada Covaci din centrul vechi. La Amsterdam Grand Cafe. A fost prima lectie de tango care a pus bazele comunitatii de tango pe care o cunoastem noi astazi. A fost prima scoala din care s-au tras aproape toate celelalte scoli din tara. Se numea simplu si cuprinzator “El Tango”. A format primii dansatori de tango argentinian din acest secol.

Scolile sau orasele din tara isi sarbatoresc ziua cu bucurie! Brasov 15 ani, Iasi 15 ani, Timisoara 14 ani, Bacau 12 ani, Piatra Neamt 11 ani, sunt doar cateva exemple care-mi vin la indemana, fara sapaturi arheologice – nu intentionez sa omit pe nimeni! Am asteptat in van toata luna lui septembrie sa se intample ceva aniversar si in Bucuresti. Mama ma-sii, e o cifra rotunda, tre’ sa faca cineva ceva imi tot spuneam eu. Asteptam sa deschidem o sampanie, sa ne adunam, sa marcam momentul, cat de cat, n-aveam pretentie de ceva mare, dar sa puncteze cineva, un speech de doua fraze, o filmare pe fb, un reels, ceva… Banui ca aici tot eu sunt de vina ca am stiut si n-am zis nimic, nu? Hai, da vina acu’ pe mine! Dar sa-ti spun un secret, nu e tarziu nici acum! Cine ne organizeaza?

N-am chef sa fac o alta radiografie a tangoului mioritic, ar fi deja cliseu si ne-am iradia degeaba. Mi-am batut mult creierii cum sa zic in acest articol, si ce sa zic, si cat sa zic. La urma urmei sunt doar 20 de ani de tango, ce mare scofala?

Lasand mistoul si glumele la o parte, multumesc La Morocha, care a dat drumul bulgarelui de zapada si a adus tangoul in Romania. Mentor, indrumator, deschizator de drumuri si de inimi, saditor de dragoste pentru tango. Ea mi-a calauzit primii pasi in tango in octombrie 2005. A fost primul meu model feminin in tango. Mi-a deschis apetitul pentru acest dans si ne-a incantat cu toate povestile despre tango noaptea tarziu pana cand se crapa de ziua… mi-a deschis urechile pentru muzica de tango si ne-a imbatat simturile cu atmosfera si energia din mansarda. Multumesc pentru ca ai facut sa se intample toate aceste momente minunate! Scurtele dar intense momente de la ore, de la practica, de la milonga. Din acestea sunt facute viata in final, nu-i asa?

Nu-mi pot imagina cum ar fi fost viata mea fara acesti ani de tango. La sfarsit cand tragem linie ne amintim lucurile frumoase iar celelalte ori se pierd, se estompeaza, ori ne provoaca chiar rasul si amuzamentul.

In cei 20 de ani de tango in Romania muuulte s-au intamplat, pentru fiecare in parte dintre noi, iar pentru mine, cea mai puternica si emotionanta amintire este momentul cand s-a nascut Tango Brujo si “La Scena”.

As vrea sa stiu: Tie ce ti-a adus tangoul?

Lasa-mi cateva cuvinte in comentariu!

 


(Pentru cine vrea mai multe povesti vizitati blogul "Tango Brujo y La Scena" https://tangobrujoylascena.blogspot.com/2007/09/cum-se-reconstruieste-un-spatiu-de.html? – in versiunea de web se vede pe coloana din dreapta arhiva articolelor din Septembrie 2007, tot septembrie era si atunci... ce coincidenta?)

Comentarii

Cautati in acest blog