Femeia in tango - prima parte

Continuam discutia "Conexiunea in Tango" cu una dintre cele doua parti implicate in conexiune: femeia, asa cum era si si firesc, pentru ca noi, eu si Lucia, jucam rolul de follower in tango, ba chiar mai mult, Lucia face foarte bine si rolul de leader, iar de aici am pornit totul prin oglinda, sa ne uitam la noi follower-ii prin ochii leader-ilor.

In marea majoritate a cazurilor stim mai repede despre ceilalti mai multe lucruri decat stim despre noi. Stim mai repede ce ne dorim de la ceilalti sau ce asteptam de la ceilati, dar stim oare ce doresc sau asteapta ceilalti de la noi? Pentru a primi insa, mai intai trebuie sa oferim... dar stim ce? Dragelor, poate v-ati intrebat vreodata ce inseamna sa fii o dansatoare buna de tango, ce trebuie sa faci sa devi o buna dansatoare de tango? Am inceput prin a vedea prin ochii partenerilor nostri de dans, ei, leader-ii, cei cu care dansam:



Multumim tuturor leader-ilor care au colaborat la realizarea acestui material.
Multumesc Lucia Mirzan, Vlad Horatiu si Iulian Hamza pentru realizarea acestui film!


Mai jos, in ordinea in care le-am primit, raspunsurile la intrebarea "Ce este pentru tine un follower bun?" in doua-trei propozitii, maximum o fraza, cat mai condensat. Aproape toti au fost luati prin surprindere si o parte din cei chestionati au cerut timp de gandire, iar raspunsurile cu care au venit... Merita citite!


https://youtu.be/xfkhl5uF5zQ


1. Anonim 1:
Imi place cand ma ia in brate si sta cu mine, imi place cand ma provoaca din cand in cand si ma surprinde, dar nu neaparat prin pasi, sunt mici chestii legate de imbratisare, nu pot sa explic, si cineva care sta cu mine si ma lasa sa tau cu ea... suna ca naiba :))), sa ma insoteasca, ca e ca o calatorie asa in dans, e hai sa facem cativa pasi impreuna, si ii face cu mine si mai zice din cand in cand hai sa incercam, e ca o mica complicitate. Mai im place cand nimerim muzica, cand auzim muzica lafel, asta cred ca conteaza foarte mult, si asta este diferenta dintre o timpa creativa, care ma provoaca, (o melodie nu a reo singura linie melodica, are mai multe intrumente) si cand puncteaza altceva, cand puncteaza cu mine si apoi aduce un alt instrument, surpriza, despre asta e vorba.

2. Cristian Ditescu:
Sa aibe aceeasi sensibilitate la muzica, adica muzicalitate, tehnica si cel mai important sentimentul acesta de a fi in close embrace in conexiune, la care nici nu stiu cum se ajunge exact, dar simti, si cand il simti este wow, simti ca pentru aia dansezi, adica este ca si cum dansezi tu cu tin, cu un alt eu in oglinda, credca... n-am dansat, dar poate fi si cu un barbat, nu exista notiunea asta de sex diferit sau de sexualitate, probabil ca se poate duce si intr-acolo, dar , sentimentul asta ca se misca un corp in brate pe muzica si ca orice face asta toti bani..

3. Anonim2:
Un follower bun, pentru mine inseamna un folower constient. Ce inseamna constient, poate activ sa-i zic, dar constient e mai usor de inteles, in ideia de a fi constient la corpul lui, la partener, la muzica, cumva un follower care reuseste sa creeze o conexiune in cuplu, si conexiunea cuplului cu muzica.

4. Sorin Mitrut:
Un follower bun este o dansatopare care ma face sa simt ca nu e un follower ci ca e partenera mea, este jumatatea mea, si pentru acela putine momente cat dansam, o tanda sau doua, ma face sa visez, sa plutesc pur si simplu. Un follower bun care pare este este fericita dupa dansul cu mine si imi transmite asta, pare sau este... n-o sa stiu niciodata. Este cea care nu ma cearta :)) Imi place un follewr care nu se grabeste, care nu are tot timpul ceva de facut si de demonstrat si care are rabdare cu mine si cu ea insasi si imi plac followerii emotionati. Este importatant ca ea sa aibe aceeasi muzicalitate cu mine, sa auzim muzica impreuna si asta inseamna ca , asa cum spuneam mai inainte, ne asteptam reciproc sau initiem impreuna idei, absolut important “reciproc”. Acea partenera ca re mai vrea inca odata si inca o data, si inca o data.

5. Karim:
Une bonne danseuse qui est parfaite, c'este un personne qui a une bonne musicalite, le plus importnt c'est la musicalite plus que l'equilibre physique, la posture physique efectivment il fault avoir un minimom, ne pas se pencher, etc. Pour moi la musicalite c'est l'element le plus essentiel, la joie de danser, parsque la joie de danser ca se transmet aussi au danseur, et cela lui permet de se depasser et de donner encor plus. Pour moi il n'y a pas de leader/follower, pour moi les deux ils sont essentiels pour la danse, en fait le danseur propose et le follower dispose, il n'y a pas d'execution, le follower n'execute pas ce que le lader lui demand de faire, il essai aussi d'improviser, voila ce que je pense.

6. Iulian Mita:
Un follower bun este un follower care danseaza cu mine acolo si este prezenta si asculta si relaxata si in acelasi timp are si o personalitate. Sa te surprinda cu chestii, te lasa sa conduci dar in acelas timp vine si cu chestii ei. Sa danseze relaxata si sa aibe si elementele surpriza.

7. Mircea Crisan:
Un follower bun este cea cu care pot sa am o conexiune foarte buna, care sa aiba ritmul muzicii, imaginatia sa improvizeze ceva astfel incat sa-mi dea mie cumva satisfactia ca pot sa o astept si sa o primesc, si ar trebui sa aibe si rabdare cu un leader mai putin experimentat sau fara initiativa, sau care sa-i preia initiativa, nu un follower care sa stie o gramada se chestii ci mai degraba un follower care sa si astepte dar sa aiba si initiativa.

8. Gabriel S.B:
Un follower bun este o persoana ca parte din mine, care ma reflecta, si care e dedicata total, care ma lasa sa dansez, (cand dansez cu unele persoane am impresia ca ele ori fac un tipar anume si altele nu se lasa conduse, nu se lasa dansate), adica sa se lase conduse, si daca nu se lasa conduse iti transmit si tie o stare asa ca tu esti tu si eu sunt eu si intre noi este un zid, si simt ca nu pot avea o relatie mai profunda decat cea fizica sa zic asa. Daca se lasa conduse, daca exista si o relatie intre cei doi, adica daca te admira, daca te place, se face o legatura, un click care o scoate pe ea din armura. Acel declick cand are loc iti ofera posibilitatea sa faci lucruri cu ea de care nici tu nu stiai ca esti in stare.

9. Dragos Samoil:
Un follower bun trebuie sa fie in echilibru iar asta transcede ideea de a fi in echilibru fizic, inseamna a fi intr-un echilibru: o conexiune cu sinele, intr-o conexiune cu podeaua, intr-o conexiune cu ritmul interior, intr-o conexiune cu spatiul, intr-o conexiune cu propriul corp, modul in care propriul corp este proiectat in partener si modul in care vine inapoi aceasta energie. Al doilea ar fi ritmul care este foarte importanta. Un follower bun este un follower care danseaza nu numai in ritmul ei favorit, pentru ca exista o conexiune in tango in care iti place sa dansezi cu cineva anume pentru ca este o potrivire de ritm, dar de la un nivel in colo te poti potrivi cu oricine in masura in care ai flexibilitatea de a te adapta la ritmul fiecaruia, deci inseamna o persoana care intra in ritmul tau si are aceasta abilitatea de fine-tunning al partenerului si poate o sa scandalizez pe unii, este un follower creativ, sa nu fie pasiva in tango, sa aibe acea marja de propunere, jucausa, are acel playfulness, dar care se face in echilibru, o invitatie se face dintr-o pozitie de echilibru se asteapta daca se rezoneaza sau nu. Echilibru, conexiune, playfulness. Foarte important: un follower bun este si o persona buna, foarte important, pentru ca you can not fake it, pentru ca dansezi de fapt cine esti, nu neaprat cea ce stii, si e important.

10. Florin F.:
Sa fie senzitiva si adaptiva. In principiu pentru mine, de cele mai multe ori este un exercitiu de comunicare, nu un exercitu tehnic. Tehnica doar ne sustine in ceea ce facem, sincer pentru mine tangoul a ramas de la inceput doi oameni care merg imbratisati, de aici incolo ca-i crusado, ca sunt pivoti, tot sunt doi oameni imbratisati, tin foarte mult la chesti asta cu imbratisarea indiferent de formele ei, si pentru mine asta conteaza foarte mult, conteaza imbratisarea si reactia la cea ce simt eu si im place sa ne completam. Pt ca cateodata leaderul are tot felul de provocari pe care followerul nu le vede, cateodata followerul are provocari pe care leaderul nu le vede, si atata timp cat nu suntem capabili sa ascultam si sa continuam sa improvizam muzica, si sa ramanem conectati la muzica si apoi la noi doi este greu de dansat. Atata timp cat cineva nu se adapteaza, celalalt trebuie sa compenseze. Este o lupta intre barbati si femei cine se adapteaza mai mult in tango. Poti s-o vezi ca pe o lupta, sau poti s-o vezi ca pu un lucru pe care il faci impreuna cu altcineva.

10. Sorin Costea:
Un follower bun este cel care in primul rand este condus de muzica pe scurt: este important sa nu uiti niciodata, din punctul meu de vedere, ca dansezi tango, si ca dansezi pe muzica de tango si sa simti chestia asta.

12. Bogdan Galateanu:
E grea intrebarea, ca cel putin partenerele cu care dansez nu sunt de acelasi nivel tehnic. Cum aleg o partenera: o vezi cum danseaza cu alti parteneri si vezi nivelul tehnic, un factor foarte important pentru mine este sa se bucure de dans, chiar daca are greseli, chiar daca se impiedica, chiar daca nu este pe muzica, sa se bucure de dansul ala. Important este sa nu fie, cum sa zic eu, greseli tehnice majore, si un alt lucru foarte important pentru mine este sa stea in brate, sa nu fie crispata, sa se bucure de imbratisare, de muzica, de dans, lucruri simple. Nu este o chestie exclusivista, pe de o parte, adica nu aleg partenerele de un anumit nivel tehnic sau de o anumita factura, ca sa zicem sa fiu vazut sau sa cuceresc trofee, pentru ca se practica asta... Nu stiu daca e bine sau nu e bine, dar am momentele mele in care dau credit tinerelor dansatoare, care sunt la inceput, incepatoare, intermediare, dar cand ma uit la ele dansul lor imi spune ceva, ce anume, difera de la partenera la partenera, n-are nici cea mai mica importanta cum arata, doar sa nu miroasa sa altele, dar nu e cazul :))) Nu exista un standard, sa se bucure de dans si chiar ma amuz cand dansez cu incepatoare si incerc sa le explic ca nu e concurs, ca nu le alege nimeni, sa stea calme si sa se bucure de dans.

13. Gabi Iorga:
Sa fie cineva deschis, sa nu se gandeasca la miscari, sa fie libera, sa faca miscarile cum simte ea in momentul acela, sa reprezinte muzica, nu sa faca exact totul foarte corect... as zice sa fie genul visator.

14. George Craciun:
In primul rand sa stea pe picioarele ei, sa nu traga de mine, sa nu ma dea jos, n-am asteptari; o fata care practica mult se vede pe ea ca practica, si acela este un follower bun. Chiar si cineva care are doua trei luni si sta pe picioarele ei e ok si nu are gargauni in cap cu boleo si figuri, poate fi un follower misto, poate sa iasa un dans super misto.

15. Mihai Rosu:
Un follower bun este acea femeie care creaza armonia in dans, care danseaza armonios impreuna cu mine, si care are o doza de a fi ascultatoare, adica a urma pe ritm. Atat.

16. Cristian I.:
Un follower bun practic se contopeste cu mine. Nu e vorba de tehnica desi e importanta, nu e vorba de prea multa gandire, e o contopire. In momentul in care ne contopim, doi egal unu. De aici rezulta followr-ul bun si dansul bun. Cam asta.

17. Alex Dinu:
Sa se acorde cu mine, sa ne acordam, daca eu nu o simt langa mine eu nu pot sa-mi fac dansul. Pentru mine cea mai buna partenera este cea care ma ajuta sa-mi fac dansul. Dansul meu nu e un dans tipic, poate varia, dar simplu. Unele chiar daca au o tehnica exceptionala si culmea e ca le vad dansand cu altii si merge, le merg picioarele, le merge ritmul, merge muzica, dar cu mine nu se intampla asa. Nu e o conditie sa ai o tehnica exceptionala ca sa imi placa de partenera. E importanta si tehnica. Culmea, am dansat cu o fata pentru prima oara, avea un an jumatate, si ma intrebam ce poate sa faca fata asta si eu vreau, am incercat sa scot cat mai mult din ea si deja ma simteam eu inferior si nu mai stiam ce sa fac si ei ii mergeau picioarele in continuare. Se potrivea la dinamica, la ritm cu mine, la muzica... cred ca sincronizare e cuvantul cel mai potrivit. Iar ce apreciez eu la o dansatoare este acuratetea si promptitudinea cu care ea raspunde la felul cum eu conduc.

18. Anonim 3:
Nu prea imi vine in cap ceva adica niciodata nu m-am gandit cum sa fie un follower bun le-am luat asa cum sunt :)) fetele sunt ca o mandala se transforma frumos, ele au interiorul lor minunat, de ce sa-mi bag eu nasu =))

19. Daniel Gemi:
Un follower bun este in stare sa-si puna energia sa in dans prin conexiunea pe care trebuie sa o realizeze cu tine, dincolo de tehnica, mi se pare mai important aspectul asta sa poata sa-ti transmita cand si ce vrea, mi se pare mai fain, dar sunt doi. Asta functioneaza pentru mine.

20. Florin V.:
Acum as zice ca cel mai important la un follower e, dincolo de un minim de tehnica privind postura, care sa permita comunicarea intr-un limbaj comun, disponibilitatea de comunicare cu partenerul de dans, care inseamna sa nu anticipeze.

21. Cristian Martis:
Eu cred ca un follower bun este acela care te tine alert si te surprinde continuu cu modul in care raspunde la marca.

22. Ionut D.:
Eu cred că un follower bun este acea persoana care în îmbrățișarea și în dans este foarte usoara, reușește să-și țină echilibrul foarte bine(este foarte bine conectata cu solul), este prezenta, are o conexiune foarte buna iar nu în ultimul rând o ținută adecvată (vezi pantaloni scurți...)

23. Adi Dico:
Un follower bun e cea care ma ridica daca m-am impiedicat. Si rade ca si cum n-ar fi nimic. Stii cand intri in Hilton langa receptie e scris cu litere aurite motto-ul lor “Our business is to help you get along with yours “

24. Sorin Matei:
Un follower este bun daca ma provoaca fara sa treaca in partea ailalta in care sa simt ca sunt doua capete la volanul masinii. Este bun daca aude muzica iar daca vrea sa faca ceva, chiar daca greseste sau eu trimit mesajul gresit, o face pe muzica si fara ezitare (asumat). Un follower este bun daca atunci cand alege sa danseze cu mine este total cu mine acolo, acele cateva minute din tanda. Un follower este bun daca respecta restul dansatorilor si daca respecta partenerul (imbratisare placuta, miros care sa ma faca sa imi aduc aminte, makeup care nu se ia pe camasile mele) ...si un follower este bun daca se bucura de dans iar daca as putea sa evoluez imi spune ce si cum la finalul dansului.

25. Alin Bogdan:
Pentru mine, în tango, un follower nu este un follower...nu este doar o prezenta umana cu care sa văd dacă mă potrivesc sa dansez (cred ca este un termen impropriu si poate ca un pic decadent) ci este omul, sensibilitatea feminina, şarmul, gingășia sau "ispita" cu care aleg sa dansez și m'alege sa dansăm. 2 oameni, 2 istorii, 2 personalități, 2 caractere, 2 energii care se potențează una pe cealaltă devenind un accelerator relațional în mișcare. Fuziune și Fusiune în același timp.
Tanda ar trebui sa fie un spațiu atemporal dedicat ei, dedicat lui, dedicat lor. Nimic nu este mai frumos în tango decât surâsul de sfârșit de tandă în care partenera Îți spune un firav și mistic mulțumesc , iar tu, ducand-o grațios spre locul ei te întrebi când a trecut acest timp și oare...ce sa înțelegi din mulțumesc ei!? Totul e chimie, sinergie și simbioză. Dai, primesti....crezi, se-mplineste, bucuri și vei fi bucurat.

26.Steve Lorenzo:
Un follower bun este, indiferent de sex, o persoană care se implică activ în dans. Tehnica personală stă la baza eliberării minții, pentru ca sufletul să danseze. Prefer followerul activ, celui pasiv. Exemplu... Invit fata să facă un pas in față, îmi doresc să nu 'trag' de ea/el să vină, ci, în urma invitației, să injecteze energie in cuplu... să danseze pasul acela ca un leader, cu alte cuvinte. In altă ordine de idei, cel mai important este sa VREA să danseze, adică prezența. De aceea, de multe ori am avut tande minunate cu fete care se considerau începătoare (1...2 ani de tango activ) și care nu-și pierduseră entuziasmul pentru tango...spre deosebire de dansatoare vechi, mai 'titrate' și to speak...care erau cam satistite de atâta dansat.

27. Sandor Szabo:
In opinia mea un bun follower este ca un tovaras bun de viata...Este prezent in actul artistic, mai mult, este coautoare al acestuia. Este atent la conexiune si la leading si isi aduce aportul la realizarea acestei coeziuni care este DANSUL. Participa activ si crezul meu este ca participa ca egal in dans, dar fara a pune presiune pe leader in ceea ce priveste conducerea, mai mult nu se interpune in buna desfasurare a leadingului ci il inbunatateste prin aportul adus. Toate acestea pentru ca ...It takes twoo to TANGO 



Comentarii

Cautati in acest blog