Practica

8 februarie 2008



Aveam intamplator aparatul la mine, si mi-a placut foarte mult ce vedeam in seara aia la practica. Am zis, de ce nu la urma urmei? Un suvenir. Vroiam de mai demult sa vorbesc despre practica, dar nici in capul meu nu mi-erau clare ideile, prea multe idei deodata si amestecate… nu ca acum ar fi, dar clipul mi-a dat imbold.

Ce mi-a placut in clip este pulsul salii in rezonanta cu muzica si respectarea sensului de dans. Am vazut ce-i drept, perechi in centru, dar la sfarsit se regleaza, iar cei din centru isi gasesc loc pe pista, respectand in final “regulile”. Mie mi-a placut. Desi seamana mai mult cu o milonga decat cu o practica, mi-a placut acel moment, si avand in vedere ca e o practica… sa zicem … treaca de la noi, cu toate ca o practica ar trebui considerata o pregatire pentru o milonga, si poti practica toate cele cerute la o milonga, inclusiv respectarea sensului, fara sa depasesti, fara sa accidentezi, protejarea partenerei, respectarea centrului, si toate celelalte, in functie de situatie.

Ma gandesc de multe ori cand plec de la o practica ca nu am apucat sa “dansez” cu X, Y sau Z… in loc sa ma gandesc ca nu am apucat sa lucrez asta, aia si aialalta… realizez ca e o abordare gresita. Total gresita. ERROR!

Inainte ma duceam la ora/practica cu ceva in cap sa lucrez cel mult doua lucruri. Apoi, cand nu apucam sa ma pregatesc pentru tango si sa ma gandesc dinainte ce sa lucrez, imi gaseam de lucru chiar la ora, ceva din ce se preda, apoi in majoritatea cazurilor in functie de partener si de muzica imi gasesc de lucru/practica chiar in momentul respectiv.

De cele mai multe ori in ultima perioada uit complet sa lucrez eu si ma concentrez pe ce vrea partenerul sa lucreze. Foarte putini parteneri insa m-au intrebat la practica daca eu vreu sa lucrez ceva anume…, si in vartejul asta, ajung sa treaca luni de zile si sa nu apuc sa lucrez o mulineta asa cum mi-as dori… toti fac o gramada de lucruri, incearca o multime de lucruri, pasi vazuti pe youtube, ignora lucrurile de baza, sau detalii de finetze, numai eu nu fac ce-mi doresc!

Mi-as dori ca practica sa fie practica, si daca vreau sa lucrez o mulineta pana cad jos, sa ma pun intr-un loc si sa fac numai aia, fara sa ma simt jenata ca incurc sensul de dans, si sa renuntz la ce vreau eu in favoarea binelui colectiv! Iar regretele ca nu am apucat sa dansez cu X, Y sau Z sa ramana pentru milonga.

Nici la milonga nu apuc sa dansez cu toti cei cu care mi-as dori… Ori nu-mi place melodia si atunci prefer sa astept o melodie care-mi place ca sa dansez cu cineva anume, ori am dansat multe dansuri la rand si vreau sa-mi trag sufletul, si oricat de mult as vrea sa dansez, imi trebuie o pauza… ori cel cu care imi doresc sa dansez danseaza cu altcineva si atunci trebuie sa astept sa-l prind cu alta ocazie, si astept cate o tanda intreaga chiar doua sa se elibereze, si refuz alte invitatii, pentru imi doresc sa dansez cu acea persoana, nu pentru ca vreau sa dansez pur si simplu ca sa dansez! Exista leaderi care au un cerc preferat de partenere, si cu care nu prea dansez, dar am inteles si lucrul asta, mai greu, ce-i drept, si m-am resemnat… La inceput sufeream, apoi mi-am dat seama ca trebuie sa fiu mai buna ca sa dansez cu cei buni, ca trebuie sa pun osu’ la treaba, ca daca doar dau bine in peisaj din cand in cand la cate o practica nu e deajuns ca sa fiu invitata si dansata de cei mai buni. Da, a trebuit sa muncesc mult, mai mult de doi ani, de cel putin trei ori pe saptamana, ca sa pot ajunge sa aleg cu cine vreau sa dansez, si nici chiar in acest punct nu am aceasta posibilitate, asa cum mi-as dori… iar in momentul in care as iesi in alta comunitate, ar trebui s-o iau de la capat, si sa ma ridic la alte cerinte. Valabil si la practica, si la milonga.

Am ajuns in punctul in care plec de la practica si imi dau seama ca a trecut degeaba, pentru ca nu am exersat ceva anume, orice, cat de mic, pentru ca nu mi-am propus… practica ar trebui sa fie prctica si sa se exerseze, nu stiu cum fac altii dar cel putin eu asa ar trebui sa fac… si o sa fac! : ) Asa! : ) Am zis, am zis! : )

Comentarii

amalia a spus…
Salut,
Din pacate la noi nu exista conceptul de practica foarte clar pentru dansatori. Cel putin la noi la sala, la practici numai practica nu e. Lumea danseaza pentru placerea dansului si atat. Nu e rau, dar nu e practica...


In BsAs am mers la niste practici si am ramas foarte placut surprinsa de cum se lucra. In afara faptului ca era liniste, toata lumea era super concentrata si transpira. Adica ei luau foarte in serios practica.

Cred ca e nevoie de multa practica (in cuplu sau individual) pentru a descoperi lucruri noi (legate de dans, de felul in care sa-ti folosesti corpul si sa-l controlezi), pentru a progresa.


Sa speram ca mai devreme sau mai tarziu o sa avem si noi practici unde putem practica.

Amalia
5:45AM a spus…
Asa cred si eu. Cred ca toata lumea apreciaza felul cum se misca dansatorii celebri. In afara de talent in zecile de ani de experienta pe care ii au ei au muncit foarte mult (si inca o fac) ca sa ajunga asa. Si asta o spun ei, nu eu. I-am vazut, inca mai practica.

Fetelor, cate ocho-uri ati facut acasa singure? Si baietii cat camineaza singuri te miri pe unde? E bine sa dansezi cat mai mult, e adevarat, dar de cele mai multe ori in timpul unei milongi nu poti exersa lucruri noi.

Sunt lucruri pe care nu le poti exersa singur acasa pentru ca, pana la urma, tangoul este un dans in doi. Chiar numai cu prietenul/prietena nu e de ajuns, asta daca vrei sa dansezi si cu altii.

Ma gandesc la Practica ca la un loc unde fiecare suntem fie scaunul din mijlocul sufrageriei fie peretele fie mai stiu eu ce. Ca sa putem dansa apoi bine si frumos.
cat a spus…
saluti,
asa cum este practica despre care vorbesti este frumos. este expresia ca acei participanti vor sa danseze ... mai mult decat vor sa studieze. iar asta este normal ... si de dorit.
iar daca acei participanti iau practica ca pe o milonga este pentru ca milongas in bucuresti ... nu prea sunt.
depinde doar cum vezi lucrurile. tu de fapt, jiduiesti dupa dans ... dar ai vrea un pic si sa studiezi.
daca vrei asa de mult sa studiezi precum spui ... atunci nu cred ca te-ar putea deturna prea multa lume.
eu cred ca in timp ... lucrurile se vor simplifica. de fapt este mult mai simplu.
am urmarit de la infiintare blogul tar. este frumos.
ciao
catalin

Cautati in acest blog