Tango la Sosea



Deschiderea “Fabricii” mi-a adus aminte de un alt eveniment din vara, de care aproape uitasem: Tango la Sosea. De ce aceasta asociere ciudata? Promovarea acestor evenimente mi s-a parut similara. Amandoua au fost foarte bine “mediatizate” in publicatii, pe net, la stiri pe TV. Deja, mi se pare ca un eveniment de tango nu mai poate fi facut asa orishicum; fara tam-tam in presa si la tv nu prea mai merge in ziua de azi. Evident pe multi tanguero nu-i intereseaza acest aspect, ci vor doar sa danseze, si habar nu au ce munca este in spatele acestor evenimente, nu doar pentru dansatori, ca ei sa se simta bine, ci pentru marele public, pentru a aduce tangoul in vizorul multor altor oameni; de fapt acesta a fost cred eu scopul tangoului la sosea. Un fel de “Guerilla Milonga”, doar ca a fost super bine organizata in aer liber, cu aprobarea municipalitatii, cu sucuri gratis, afise, vorbitor, etc. etc.

Cred ca Tango La Sosea a fost de departe evenimentul cu cei mai multi privitori nedansatori. Cand am ajuns acolo nu-mi venea sa cred cata lume ara adunata in jurul foisorului in care los tangueros tropaiau de zor. Nu stiu insa cati din acestia au venit la lectii de tango si cati din acestia au ramas sa danseze pana azi. Probabil un procentaj de 1-3%.

[Photo Album – Tango la Sosea]

Marele avantaj a fost ca dansul era in aer liber iar in Bucuresti nu exista momentan nici o milonga in aer liber, sonorizarea si luminile au fost bune, muzica ok, podeaua de gresie, dar a existat acolo un nene care din doua in doua melodii se gasea sa vorbeasca, despre cum sa facem miscare in aer liber si ne invita sa poftim la dans, si era destul de convingator in ce spunea el acolo, ca lumea mai prindea curaj si mai incercau cate un dans... trebuia sa ma astept probabil la acest aspect dar eu plecasem intr-acolo cu ideea ca se merge la dansat, cumva ca la Alea de Tango din Cismigiu, fara prea multa pompa.

Mi-a placut ideea in sine de a dansa in chioshcul din parc, ca pe vremea bunicii... si mi-a placut mult si afisul - mai pe gustul meu asa. Ce a iesit in realitate... cred ca fara nenea ala galagiosul ar fi fost mult mai bine, dar fara el probabil nu s-ar mai fi tinut evenimentul.

Ce a transmis televiziunea vis-a-vis de acest eveniment in care tangoul era un element important, vedeti mai jos:

http://stirileprotv.ro/show-buzz/entertainment/cea-mai-mare-demonstratie-de-tango-la-sosea.html

Da, dar tocmai aceste camere de televiziune, vorbitori si reclame strica totul, si afecteaza mai ales intimitatea. Un rau necesar as spune. Tangoul, muzica si dansul, au nevoie de un anumit mediu, de a crea o anumita stare. Inchipuiti-va cum ar fi o “bodegutza” intr-un parc cu o terasa in aer liber, linistita, unde se aude un tango, unde poti sta sa bei un ceai, o cafea, sa iei o gustarica, la asfintit de vara si daca muzica te inspira sa te ridici si sa dansezi, nestingherit de trecatorii care isi vad linistiti de drumu’ lor... cred ca am ramas undeva in tineretzea bunicii  !

Comentarii

Cautati in acest blog