First tango @ Praktika Xperimental

First tango... Nu. Nu al meu! J Daca v-am dat cumva emotii imi cer scuze J e vorba de primul tango la modul general… Adica, ma gandeam cat de mult conteaza primul contact cu tangoul pentru cineva, si cum il va influenta acest lucru pe viitorul dansator. Iar aici ma gandeam ca Praktika Experimental de sambata a fost locul si momentul cel mai potrivit pentru cineva care ar fi vrut sa inceapa sa danseze tango. Chiar daca nu fusese niciodata in viata lui la vreo lectie, atmosfera calda si primitoare si oamenii draguti te imbiau sa incerci primii pasi, fara sa te simti stanjenit in nici un fel, fara sa fi avut vreo informatie dinainte. Dorinta si curiozitate iti trebuia doar, ca restul se mai asezau si de la sine, ca oricine e gata sa dea o mana de ajutor unui nou venit.

Poate si faptul ca muzica nu a fost organizata in tande, ci puse melodii dupa bunul plac al DJ-ului, si nu numai muzica de tango, a contribuit la relaxarea participantilor. “Incalcarea regulilor”, incepand cu cele de ordin muzical, i-a facut pe unii tangueros sa se simta mai liberi si sa incerce lucruri pe care nu le-ar fi incercat la o “practica normala” pe muzica de tango, iar incepatorilor atmosfera degajata le-a dat curaj sa se ridice si sa intre pe pista. Da, e minunat sa vezi acel zambet pe fata lor J si sa le simti emotia, teama sau curajul, atentia si nesiguranta, dorinta si uimirea... si apoi, zambetul tau, starnit de experientele lor.

In alta ordine de idei, am observat io asa, ca la noi in Bucuresti, astazi, practica se cam confunda un pic cu o milonga, dupa parerea mea, iar lumea vine sa danseze, nu sa incerce efectiv ce au invatat de curand, sa-si dea feed-back si sa lucreze impreuna. Putine cupluri am vazut in ultima vreme exersand pur si simplu o chestie-doua la o practica, dar am vazut “profesori” o multime dand indicatii followerilor chiar la milonga, joia trecuta spre exemplu. La o practica, ca sa poti lucra bine, poti ruga partenerul sa te ajute si sa faca si el una alta, sa ceri impresii, sa rogi pe cineva sa-ti arate ceva si mi se pare ab-solut ok pentru ca amandoi au de castigat din lucrul asta.

Revenind la oile mele, vroiam sa zic ca, una peste alta, pentru un neinitiat, ceea ce vede prima data il va putea atrage si va dori sa danseze in continuare, sau ... nu! Si daca v-a continua si va veni sa danseze, va prelua de la tangueros mai “batrani” reguli si... nereguli J asa va zice ca e modelul! J E foarte important ce facem, pentru ca noii veniti vor face exact ce vad la noi ca facem, incepand de la atitudine, continuand cu pista, pana la postura si gancho-uri pe dupa gat! J

Comentarii

Anonim a spus…
Da, Da, Da..relaxant si incurajator a fost...exact ce am avut nevoie...multumiri lui K si J

Cautati in acest blog