Computing … tango

Vai, dar ma mananca limba de nu mai pot!… m-am tot abtinut, m-am sot sucit, m-am tot foit, dar imi sta pe limba si pana la urma, mai devreme sau mai tarziu tot o s-o scap, asa ca cu cat mai repede cu atat mai bine. Daaa, stiiiuuu, multa lume o sa zica ca sunt nashpa, ca sunt o frustrata, ca sa-mi vad de viatza mea, ca nu fac decat sa comentez, etc…. stiu, stiu, ma astept la comentatiile astea, dar tot trebuie sa impartasesc si eu cuiva, nu?

Saptamna trecuta, pe joi asa, vad un anunt pe net: niste seminarii de tango in Bucuresti. Ok! Foarte bun, foarte frumos! Citesc mai departe:… un calup de 4 seminarii, interesant… "in cadrul fiecarui seminar se vor prezenta cate 8 structuri specifice milonga". Aham. Fiecare seminar dureaza 90 minute (adicatalea o ora si jumate), nimic deosebit pana acum.

Inchid computadorul si ma duc in treburile mele… La un momentdat ma trezec facand calcule in mintea mea (ce sa-i faci, deformare profesionala!) si ma jucam cu tabla inmultirii …4 seminarii x 8 structuri = 32 de structuri… hm? Parca ceva e in neregula… Oau, sa mergi la 4 lectii de tango si sa pleci cu 32 de structuri, toate numai pentru milonga! Incredibil! Foarte tare! Daca stau sa-mi screm mintile cu toate “structurile” pe care le-am invatat la seminarii de milonga, de-a lungul timpului, in decurs de 4-5 ani, nu cred ca gasesc mai mult de 7… hai 10… . Poate ca in practica, mi s-au condus diverse lucruri, dar come on! 32??? Diferite? E putin peste puterea mea de cuprindere…

Imi zic, forget it, ai luat-o pe campii!... Si apoi ma surprind din nou cu rotitzele mergand, cu tabla impartirii de data aceasta:… 90 minute per seminar/ 8 structuri = aprox. 11 minute per structura! Oauuuu, 11 minute numa’ si gata ai invatat ceva! Adica in medie cam 4 melodii (o tanda) de milonga pentru o structura. That’s really amazing! Sa inveti o structura in 11 minute (sa zicem ca o structura are cel putin o suita de 4 pasi, unde mai punem si cu schimbari de greutate, bashca ritmica)!!! Daca din tot acest timp 11 minute scadem timpul in care este aratata structura si timpul de lucru efectiv, stau si ma intreb cat timp mai ramane pentru intrebari si pentru explicatii de genul cum se conduce lucrul respectiv si care e marca, ce implica pt follower, cand au timp instructorii sa lucreze cu lumea in sala, si sa regleze lucruri, etc, etc?

Din experienta mea, la seminarii (de exemplu cu Paludi – asta imi vine cel mai repede in minte) se fac in medie 3 structuri per seminar care se leaga intre ele; asta in cel mai fericit caz, in care profu’ trage tare si trece mai departe de la o structura la alta, constient ca nu iese totul perfect. Tot experienta imi zice ca, nu pleci cu toate aceste trei structuri invatate din clasa, si ca mai ai mult de lucrat la practica… dara-mi-te 8!!! Cred ca la sfarsitul seminarului as avea probleme in a-mi aduce aminte toate cele 8 structuri “prezentate”, si cu creierii bubuind de informatie, si mi-ar fi greu sa le notez pe toate pe hartie.

Stiu persoane, vorbim de leaderi aici, care danseaza constant de 2 ani, carora le trebuie cel putin 2 luni ca sa incorporeze o structura noua in dansul lor. 32 de structuri in 2 saptamani reprezinta intr-adevar un challenge! N-am vazut pe nimeni inca facand atatea! Voi fi mai atenta de acum incolo.

Si ca sa plusez, in cazul in care aveti o memorie atat de buna incat sa le tineti minte pe toate, veti avea intr-adevar un dans fabulous: daca zicem (ipotetic) ca o melodie de milonga are 32 de masuri, iar o structura de pasi se incadreaza fix pe o masura, veti avea o melodie in care veti putea face toate cele 32 de structuri fara sa le repetati, iar dansul va arata ca o sorcova, foarte colorata! I wish you good luck… and a fantastic brain working in perfect harmony with your body!  Daca mai schimbam si ordinea structurilor si facem combinatii de 32 structuri luate cate 32 de masuri… o sa avem un numar… fabulous de dansuri diferite! Si toate aceste vor veni natural, fara sa implice activitate intelectuala din partea leaderului, fara sa-i dea prea mari batai de cap cu condusul sau metafizici de genul daca aceste structuri se potrivesc cu muzica !!! I think we are operating here on a fantastic level… can we just work on a realistic level?

Sa nu uit, un lucru mi-a placut la aceste seminarii: imaginea cu cei doi dansatori pictati, mai mult sugerati din pensula, cu roshu si negru.

Lasand orice fantastic/realistic level la o parte, apreciez efortul si ambitia celor doi, care, cu mai putin de doi ani in tango, vor sa impartaseasca din ce stiu, au vazut si au invatat ei. Doar simplul fapt ca se pregatesc pentru aceste seminarii ii fac sa creasca.

Sugestia mea e sa mergeti la seminarii, veti ramane macar cu 3-4 structuri de milonga care o sa va placa mai mult din tot ce se va prezenta, paleta se anunta sa fie foarte larga.

Comentarii

Anonim a spus…
...Poate generatii noi de dansatori geniali vin sa invete cu viteza, sa faca sinteza a ceea ce s-au moshkait milongheroshii aia analfabeti sa se foiasca prin colturi... :D dar nu prea cred ca acum este momentul acela...

Alexandru
Anonim a spus…
Tu poate ca n-ai auzit de minunea societatii moderne: THE MAGIC PILL, iei una si se rezolva tot. un seminar si stii tango. un fervex si trece raceala...

in plus tango se poate dansa foarte usor dupa urmatorul program:
1. structura1;
2. structura2;
3. if (vioara) goto structura2;
else structura3
4. if boleos_spate musai si boleos_fata - ca asa am invatat la scoala.
5. goto 1

dupa cum observi din program lipseste caminarul. nu l-am trecut pentru ca da erori tot timpul
Anonim a spus…
.... ca invatam 32 de secvente dintr-o data e ... cool. Da´ intrebarea mea e daca ne invata si cum sa le combinam: ca sa fiu mai clar ... pe milonga X se danseaza "optim" structurile 1+23+17+3+29+10, iar pe milonga Y ar fi mai bine sa incercati 23+15+17+21+6+2?
Ca daca tot sunt atat de multe trebuie sa existe si o abordare sistematica a trebii, nu?

... daca tot vorbim de aritmetica

Cautati in acest blog