TTF 2010 Brasov: workshops, milongas, performances


Scrisesem doua fraze, a inceput sa urle alarma de incendiu, am evacuat cladirea, cand m-am intors la computador am deschis fiserul sa-mi reiau scrierea… si surprise! Nu salvasem nimic :)))

So, ziceam ca, de obicei, ca sa scriu un post pe o tema data, ma uit la pozele de la evenimentul respectiv, ascult ceva muzica sa reintru in atmosfera, si din poze imi amintesc de diverse lucruri intamplate, auzite, simtite si ideile incep sa vina de la sine. Ma uitam acum la pozele de la seminariile de la Brasov. Si l-am vazut pe Ronen la seminarul de tehnica, cu baietii; cred ca din toti leaderii care au fost pana acum in Romania sa predea, desi nu este argentinian este unul din leaderii care, dupa parerea mea, are una din cele mai bune posture si “compas” din cate am vazut.De fapt Ronen este unul din putinii profesori care au predat exact ce-mi doresc si ce-mi place mie. Am avut nenumarate confirmari la seminariile lui si inca am mai auzit un lucru nou – nou pentru mine.

Workshops with Ronen & Maya

La seminarul de tehnica si la inca un seminar (cel de muzicalitate) Ronen a predat exact cum calca el, cum paseste el, care este dinamica, care este postura, care este imbratisarea. A spus tot ce face el! Urechi si ochi iti trebuiau, si apoi practica, dar informatia a dat-o fara retineti. La unul din seminarii am incercat sa fac poze sa-i prind cat mai clar pasul, postura,… totul. Dintre toti care au fost pana acum pe aici, alura lui chiar m-a vrajit. Un pic atletic, dar foarte-foarte elegant. Recunosc, uitasem de el… sau asa cum zicea un alt prieten, data trecuta cand a fost el in Romania la primul festival de la Brasov, noi am avut ochi doar pentru Murat… desi tanda cu Ronen de atunci mi-a tinut zambetul pe buze o saptamana ☺. A fost suficinet sa-l vad pe Ronen dansand sa-mi aduc aminte de dansul cu el ☺.

As vrea sa mai punctez aici un lucru: pentru un leader atat de inalt cum este el, si cat de mica este Maya (cam cat mine asa) in comparatie cu el, fac un cuplu chiar armonios, iar diferenta de inaltime nici nu este sesizabila!!! Ah si Maya. Maya conduce exemplar! M-a lasat fara replica si o tanda intreaga am zambit tot timpul. Fetelor, daca o prindeti, nu ratati ocazia sa va conduca, este foarte muzicala, confortabila, marca clara si are un vocabular foarte larg. Foarte activa la seminarii in explicatii si lucrul cu oamenii.

Workshops with Ronen & Maya and Gonzalo & Solange

Seminarul cu cele doua cupluri de profesori Solange, Gonzalo, Maya si Ronen a fost o premiera, si inca una foarte reusita! Au facut o echipa beton, si nu nu se cunoasteau dinaite. Si la cati participanti au fost la acel seminar, doar 2 instructori nu cred ca ar fi facut fata. Patru oameni au fost la fix pentru o sala plina de “elevi”. Atmosfera a fost super faina.

Workshops with Gonzalo & Solange

Pe Solange si pe Gonzalo i-am vazut la demonstratia de joi seara: o bijuterie de cuplu! Mi-a parut rau ca demonstratia lor a fost joi cand inca nu venise toata lumea la festival. As fi vrut ca mai multa lume sa-i vada dansand. Din toate dansurile de la demo milonga mi-a placut cel mai mult. Un dans ca o bijuterie cu filigran. Exceptional. Evident poate au aparut videos pe net, dar nu se compara cu ce vezi pe viu in realitate! Atat de muzicali, atat de eleganti, o placere sa-i vezi dansand. Mi-au placut mult de tot. Si avand in vedere ca sunt argentinieni tind sa cred ca ce fac ei intr-o melodie de milonga este de acolo, din Buenos Aires, din Argentina, si ca asa se danseaza milonga portena; ce se face pe aici, pe plaiuri mioritice… am voie sa am retinerile mele; prea putini dintre noi au ideie despre ce e vorba de fapt.








Ultimul seminar din cadrul festivalului a fost chiar de milonga; ca “structuri” au fost doua chestii super simple din punctul meu de vedere, doar muzicalitatea ne-a pus in dificultate, dar tocmai acest lucru mi se pare specific pentru milonga, si asta ne-au dat ei. Un seminar care ne-a inveselit si care ne-a trimis la milonga plini de energie… lucru mai rar pentru un ultim seminar de la un festival. Si se pare ca au avut si rezultate, pentru ca la ultima milonga la Brasov am dansat o tanda de milonga pe mic, pe asezat, fara alergatura, o melodie juma de tur de sala, iar sala de la Aro nu e deloc micuta, cu un partener care de obicei nu facea nici o pauza, nici nu respira ☺))). Cei care au fost acolo isi pot da seama ce insemna. Asa ca, cred io ca in felul asta o sa am curaj sa incep sa mai dansez si eu cate o milongatza daca lucrurile evolueaza asa frumos. Da, recunosc, nu-mi mai place demult sa dansez milonga pentru ca toata lumea alearga ca disperata la tanda de milonga si imi iese sufletu’ de abiea mai respir dupa o tanda, asa ca prefer sa nu mai dansez tanda de milonga! Dar asta e subiect pentru un alt post pentru alta data…








Un lucru, care nu este de neglijat, milongile. Demo-urile super demo (pun ceva poze de la demo mai jos) dar muzica. Muzica la milonga este ca muzica de la o nunta. De ea depinde daca iese o nunta faina sau nu ☺. Iar aici chiar i-am multumit lui DJ Claudiu, pentru ca a facut o super treaba atata timp cat a fost la pupitru si a pus el muzica. Bravo Maestro! S-a descurcat de minune! Stie sa tina o milonga vie, il recomand cu caldura. Ah, si BTW, muzica de la Guerillele din Piata Sfatului, tot el a aranjat-o.


Doina, felicitari!

Comentarii

Anonim a spus…
haide mai ca si eu respir .... din cand in cand :)) , oricum multumesc pentru compliment, si intradevar seminarul ala de milonga chiar mi-a dat o pofta nebuna de dans :D

Cautati in acest blog