Povestea macilor



Mi-am dorit sa culeg niste maci, nu mai culesesem niciodata in viata mea maci… macii ma duc cu gandul la o pritena careia ii plac foarte mult.

Fiecare mac inflorit pe care il atingeam se scutura cand vroiam sa-l iau cu mine… m-am intristat, erau asa sensibili, ar fi trebuit sa renunt, si sa-i las acolo, sa bucure campurile… atunci am cules numai cativa boboci, cu speranta ca vor inflori. Imi doream maci infloriti, sa-i am langa mine.

Cineva mi-a zis atunci “n-or sa infloreasca”. Din nou, speranta mi-a pierit, dar deja ii luasem. Intr-un fel chiar imi parea rau ca nu am lasat bobocii sa infloreasca asa cum le-ar fi stat lor bine, si sa las lucrurile in voia lor fireasca. Si totusi imi doream maci infloriti.

I-am pus intr-un pahar cu apa, fara nici un gand, fara sa le mai tai coditele, mi-am zis ca oricum nu mai are rost… ca nu or sa-nfloreasca. Singurul mac inflorit care a supravietuit transportului si-a pierdut petatele imediat ce l-am pus in apa…

Doua dimineti mai tarziu, cand sa-mi fac cafeaua, unul din boboci inflorise, si alti doi abiea isi aruncasera pe masa hainuta de boboci tepoasa, si mototoliti parca de somn incepeau sa-si ridice capul… pana seara aproape toti dadeau semne de viata. Incredibil! Au inflorit macii!


Ce legatura au macii cu tangoul??? Aparent niciuna, evident.
Intamplarea asta mi-a adus aminte de povestea pe care ne-a spus-o Dana Frigoli la lectia de tehnica de la TangoCamp, in 2009. Fac acum o paranteza: cand am vazut-o prima data pe Dana, dansand la demostratie, mi-a sucit mintile; am vazut-o cum se misca si mi-am spus ca de la ea mi-ar place sa invat – inched paranteza. La sfarsitul lectiei de tehnica, ne-a asezat pe toate fetele pe jos in cerc in jurul ei, nu eram putine, doar vreo 60, si ne-a povestit asa: mai demult, cand studia dansurile traditionale, isi dorea sa danseze tango, iar profesorul ei de dansuri i-a spus ca ea nu v-a putea niciodata sa devina o dansatoare profesionista de tango, din diverse motive, ca e prea mica de statura etc. – nu cred ca e nevoie sa specific cine este astazi Dana Frigoli. Apoi ne-a facut o demonstratie de dans. A dansat singura, nu tango, dar a dansat cu fiecare particica a fiintei sale, se simtea bucuria si energia in asa fel, ca nu-mi gasesc cuvintele sa descriu… mi-au dat lacrimile.

Cred ca ceea ce conteaza e sa-ti doresti, sa crezi in ceea ce-ti doresti, indiferent de ce spun cei din jurul tau, ca e vorba de niste simpli maci sau de orice alt lucru din viata ta.


Comentarii

Fiore Caro a spus…
Foarte frumoasa paralela.:-) Cand crezi si speri din tot sufletul si mai ales cand este in tine, cu siguranta infloreste CEVA minunat. Si da, eu as lasa macii pe campurile vaste si as merge mai des sa-i vad:-).
Laura a spus…
Iubesc tango-ul! Ii ador pe cei care il stapanesc!

Cautati in acest blog