La inceput cu admiratie, apoi ne roade curiozitatea sa vedem figurile cele mai spectaculoase, unii dintre noi ajung sa disece fiecare miscare a dansatorilor sa afle cum reusesc ei sa conduca diverse lucruri.
Dar ce sunt aceste videos in marea lor majoritate? Filmari de la DEMO !!!
Stau si ma intreb cati dintre noi se uita la filmari de la milonga… probabil ca multi vor spune ca sunt plictisitoare, si vor trece in urmatoarea clipa la un video cu multe figuri. Toata lumea posteaza pe FB numai clipuri de la demo… unul foarte rar, si poate accidental mai scapa cu o filmare de la milonga.
Si iata cum in acest mod simplu, ajungem in decursul a doi ani sa transformam pistele de milonga in adevarate reprezentatii de show. Uitam de muzica, uitam de partener, uitam de feeling, intr-o singura melodie trecem in revista toate figurile pe care le stim. Nu conteaza confortul si nici imbratisarea. Daca ne-am duce la aerobic ar fi totuna, consumul de calorii ar fi cam acelas. Ba mai mult, dam indicatii partenerilor chiar la milonga. Iar practica o transformam in milonga, fara sa mai exersam, fara sa cerem feed-back, fara sa ne corectam lucruri de baza Dar se cheama ca noi facem “tango”.
Ma intreb ce-ar fi daca la milonga doar am dansa si n-am mai vana cu atata frenezie figuri si scheme de tot felul pe care le vedem pe Youtube, toate de la demo?
L-am vazut pe Fabian Peralta, dansand la milonga, aici in Bucuresti, dupa demo-ul cu Josefina. Atat de simplu, atat de curat, atat de pe muzica, cu grija pentru imbratisare si partenera. O adevarata poezie. Sa tot privesti si sa nu te mai saturi. Nici nu ai fi spus ca este acelas Peralta care facuse demo in acea seara…
Dupa demo-ul lui Flaco Dany, pe afara la aer, acesta a facut o remarca foarte interesanta la ce se intampla la milonga si nu referitor numai la ce se intampla in Romania, ci si in multe alte parti: nimeni nu mai face caminar! Toata lumea se invarte si se invarte si se tot invarte. Zice el, Flaco, nu-i a buna.
Chiar asta seara, la milonga, cand a inceput o melodie, dintr-o tanda cu “Mano Blanca”, “Adios Arrabal”, “Tres Esquinas”, melodii asa molcute as zice eu, am vazut cu coada ochiului o pereche care a inceput dansul cu un gancho, asa direct… fara preambul, fara incalzire, fara nimic…!!!
Mai jos un video cu cei mai mari tangueros adunati la un loc, la CITA 2007: “Todos los maestros de CITA 2007 se despiden del publico hasta el año que viene” (printre care si: Chicho, Sebastian Arce y Mariana Montes, Fabian Salas, Eduardo Saucedo y Marisa Quiroga, Nito y Elba, Damian y Nancy, Adrian Veredice y Alejandra Hobert, Julio Balmaceda y Corina de la Rosa, Sergio Natario y Alejandra Arruè, etc.)
Noi incotro mergem?
Comentarii
July 23 at 3:26pm · Like · 2 people
Mara: eu cred ca problema provine din diferenta de perceptie asupra flirtului şi romantismului la barbatul argentinian vs cea a romanului. la ei, cum spunea şi Arce, se danseaza ca sa iei in brate femeia, s-o simti, sa o cunoşti. are un puternic caracter erotic care cred ca la noi ori nu exista ori, daca exista, se manifesta foarte diferit. are legatura cu modalitatile de curtare din argentina care sunt total diferite de cele din romania. in plus, daca acolo componenta erotica/romantica este foarte importanta, la noi se danseaza, de cele mai multe ori, pentru cat de bine danseaza X şi cat de multe elemente poate executa. mai sunt şi cei/cele care cred ca danseaza romantic pentru ca inchid ochii şi au o mimica dramatica :) acest romantism este inteles cumva ca fiind o stare pasiva şi... fara vlaga. eu cred ca are legatura cu mentalitatea romaneasca in care romantismul şi cucerirea sunt percepute total diferit. la ei procesul de curtare este mai activ şi mai ludic iar despartirile mai dramatice, tristetea este lasata sa se manifeste şi cand nu e tristete avem o ironie acida. la noi parca oamenilor le e frica sa-şi arate sentimentele iar societatea in condamna tacut pe cei care o fac. rezulta de aici doua aspecte: negarea erotismului sau manifestarea erotismului intr-un mod foarte retinut, evaziv şi timid.
July 23 at 4:06pm · Like · 7 people
Florin: 1. E adevarat ca exista dansuri f. interesante in milonga, nu doar in demo, dar nu prea ai cum sa le filmezi ca sa se vada tot.
July 23 at 4:12pm · Like · 2 people
Florin: 2. Un demo bun nu e doar cu figuri, ci si cu muzica si armonie in cuplu.
July 23 at 4:12pm · Unlike · 6 people
Mara: şi asta este f adevarat :)
July 23 at 4:13pm · Like
Florin: 3.Ce poate face un dansator e sa exerseze tehnica; exissta aici 2 directii: 1.sa exerseze pasi simpli pana ies perfect si frumoss,sau 2. sa incerci sa faci figuri complicate care te obliga sa corectezi si elementele de baza (cele 2 metode nu se exclud). Nu e o problema daca dansezi "acrobatic", ci daca NU dansezi muzical, armonios, fara sa-i deranjezi pe altii, etc.
July 23 at 4:16pm · Like · 1 person
Florin: 4. E o tendinta naturala sa incerci chestii cat mai spectaculoase. Cum sa ajungi bun daca nu exsersezi asa ceva? Doar prin caminar nu progreseaza nimeni. Exista insa un fapt pe care l-am observat de mult: cei mai dificili pasi sunt cei mai simpli (adica e f. greu sa-i faci sa nu para plicticosi) - e valabil si pentru Salsa, dans sportiv, etc. Dar asta cere timp (mai mult decat ca sa-ti iasa o colgada), si implica si elemente de statica (adica cum stai) si pshihologica (cat de calm, impacat si receptiv la muzica, la partener, etc, esti).
July 23 at 4:25pm · Like · 3 people
RicardoyRaquel Tango: aici se cunoaste diferenta intre un incepator si un avansat. cum spunea Tete, inca cu 5 ani de dans esti un incepator. Un avanst nu are nevoie sa isi arate puterea si ce stie. Un incepator vrea sa arate cit de mult a invata si ce mindru este de el.
July 23 at 5:16pm · Unlike · 7 people
RicardoyRaquel Tango: Asta este drumul si evolutia tangoului prin care trebuie sa treaca toti. Cind o sa recunoasca, ca caminar este cel mai important pas in tango, o sa revina la inceput si o sa exerseze primul pas care se invata in tango "caminata".
July 23 at 5:19pm · Unlike · 9 people
Madalina: si cate se pot simti intr-un caminar ...
July 23 at 5:26pm · Unlike · 11 people
Sunday at 12:32pm · Like · 2 people
Claudiu: Ma surprinde ca nimeni nu spune nimic de muzica sau o plaseaza pe planul 2. Dupa parerea mea, nu este suficient sa fii muzical. Trebuie sa iubesti muzica pe care dansezi, sa iti doresti sa o exprimi cat poti de bine.
Nevoia de a dansa complicat(a nu se citi "complex") vine din neintelegerea muzicii si din dorinta de a compensa asta cu altceva. De aici si tendinta multor incepatori de a se orienta spre muzica alternativa, de multe ori mai simpla si mai plata, dar care face loc unei inlantuiri de figuri lipsita de "probleme".
In alta ordine de idei, exprimarea prin compas (variatii de calcatura, dinamica, acumulari si revarsari de energie, pauze, pasi milimetrici si retinuti urmati de altii ampli si descatusati) nu poate fi dobandita decat in multi ani de dans si ascultat muzica. Intre timp, inlantuirea de figuri poate fi un mijloc de a dobandi axa, echilibru, elasticitate si postura. Dar subscriu la ideea ca acestea ar trebui lucrate la practica si nu dansate cu frenezie la milonga.
Sunday at 5:32pm · Like · 5 people
RicardoyRaquel Tango: Ca sa poti interpreta musica trebuie mai intii sa stii sa dansez si sa controlez pasul. Deci iaras revenim la caminar. Cel mai greu in caminar este sa controlezi viteza pasului. Cind ai controlul pe miscare poti sa interpretezi si musica pe care o simti. Fiiecare o interpreteaza altfel, cea ce foarte bine.
Monday at 11:34am · Like · 2 people
RicardoyRaquel Tango: fac o comparatie: daca stii notele la muzica nu inseamna ca stii sa cinti la pian. iti trebuie technica cum misti degetele si cut stii sa le misti mai bine si mai sensibi, cu atit mai multa muzicalitate ai sa pui in melodia pe care o cinti!
Monday at 11:37am · Like · 1 person
Monday at 3:30pm · Like
EuZen: 2. Cred ca sunt multe diferenta intre o coregrafie de show si dansatul la milonga. Atat legate de tipul de "structuri" folosite, cat si legate de muzicalitate, spatiu redus, etc. Atata vreme cat o persoana nu este capabila sa faca ambeele lucruri, nu cred ca se pot intelege cu adevarat nici diferentele, nici asemanarile. Este foarte usor sa condamni dansul de show cand nu esti capabil sa-l faci, si la fel de usor sa condamni dansul de milonga/ social, cand nu esti capabil sa-l faci.
Monday at 3:33pm · Like
EuZen: 3. Asa cum a mentionat si Claudiu, muzicalitatea este foarte importanta. Nu este cazul sa mentionez ca sunt mai multe grade in muzicalitate, ca in orice altceva, si ca de la a fi total nemuzical, la a calca doar accentele principale, pana la a dansa inclusiv duble, sincope, offbeat, etc, si pana la a fi capabil sa detectezi frazele muzicale si sa le interpretezi ca atare, este drum foarte lung. Pe acest drum lung, sunt foarte multe posibilitati. Evident ca spatiul unui eveniment social public nu-ti permite orice, dar pe de alta parte, un accent muzical foarte puternic nu va putea fi niciodata exprimat la fel de bine cu un pas simplu asa cum ar putea fi exprimat cu un boleo sau un gancho. Fiindca forma exterioara contine o anumita capacitate de dinamica interioara, care nu poate fi transpusa pe un pas simplu. Nu foarte des. Variatiunile de pasi, si de structuri, au locul lor, atat in dansul social, cat si in cel de show.
Monday at 3:37pm · Like
EuZen: 4. Precum spunea si Mara, abilitatea de a te conecta cu partenerul, care abilitate este deseori asociata cu flirtul si erotismul, este foarte relevanta in procesul de dans. Sunt lucruri care functioneaza doar cu conexiune, si care pot parea erotice, desi nu sunt. Avand in vedere istoria mea personala, nu cred ca sunt cel mai in masura de a dezbate prea in amanunt acest subiect :)) Dar pe de alta parte, un dans pe care il faci cu cineva cu care ai avut contact intim - si nu ma refer la sex, ci la un anumit gen de intimitate ne-erotica - nu se va compara cu un dans cu un/o partener/a care vrea sa danseze, dar nu vrea sa te tina in brate.
Monday at 3:41pm · Like
EuZen: 5. In ultimul rand, tangoul este in acest moment un fenomen social. Care a evoluat in timp, si in care fiecare isi poate gasi locul sau. Personal nu cred ca este nevoie de pasaport de Argentina ca sa dansezi tango, si nici nu cred ca se poate afirma despre o anumita forma de dans ca este "tangoul pur si adevarat". Si dansatorii de acum 100 de ani spuneau despre dansatorii de acum 80 de ani ca ei nu danseaza tangoul pur. La fel cum cei care dansau pe vremea cand in tango nu se inventasera pivotii si ochourile si giro, ziceau despre acestia care le-au inventat ca sunt degenerati. Sa fim seriosi, viata este in miscare, si nimic nu are cum sa ramana static. Altfel, am fi toti niste copii fidele ale "maestrilor" Intrebarea reala este, cel putin pentru mine, urmatoarea: ce anume din dansul si muzica de tango ma ajuta pe mine sa-mi exprim, in timp real, propria individualitate si personalitate, astfel incat sa le pot impartasi partenerei cu care dansez?
Monday at 3:48pm · Like · 1 person
EuZen: Intrebare-ntrebatoare: acesta este un dans de tip social, sau un dans de tip show? http://www.youtube.com/watch?v=cSOks3QxNFs
Gustavo Naveira, Giselle Anne in Araca la Cana - Palermo 2003
gdata.youtube.com
Gustavo Naveira and Giselle Anne dancing Araca La Cana in Palermo, april 2003
Monday at 4:32pm · Like · 1 person ·
http://www.youtube.com/watch?v=14E3HYnRmQA
Tango Argentino a Torino "La Milonga de Pedro"
www.youtube.com
Tutti sabati si balla alla Milonga de Pedroaccogliente locale per aversi buona m...
See More
Monday at 6:23pm · Like · 1 person ·
EuZen: @ Claudiu: depinde ce intelegem prin figuri. Eu am vazut in primul minut, acolo unde li se vad piciorele, un giro, un cortado, si chiar un boleo fata (jos).
Monday at 6:27pm · Like
Claudiu: Pai, fara giro si cortado n-am prea vazut sa se danseze. Iar boleo-ul, e al naibii de discret. Oricum, ideea era de comparatie intre ce face un tip de talia lui in show si ce face in milonga.
Monday at 6:32pm · Unlike · 3 people
14 hours ago · Like
Claudiu: @ Corina: Multa lume crede in cantitatea de figuri si ar vrea sa danseze la milongi ca Chicho in show. Asta este motivul pentru care am pus clipul, sa fie si mai evident ca si cei mai mari dansatori de show, la milonga danseaza social, simplu si in conexiune cu muzica, partenera si ronda.
10 hours ago · Unlike · 1 person
Corina P: si crezi ca ei nu stiu asta? lasati oamenii sa se bucure si sa se exprime asa cum simt. incercati sa-i intelegeti si nu sa-i judecati
10 hours ago · Like
Am vazut multa lume plecand cu vanatai, zgarieturi de toc sau pur si simplu cu o stare de proasta dispozitie, de la milonga, tocmai din cauza unora care nu se adapteaza la normele sociale ale dansului.
Dupa atatia ani de dans tie ti-a intrat in sange codul si sunt convins ca esti foarte atenta sa-l respecti, dar sunt multi care nu-l cunosc - unii pentru ca nu prea se vorbeste despre el iar altii pentru ca nu-i intereseaza.
Stii ca in Buenos Aires, in "Cachirulo", regulile sunt afisate pe pereti, in cateva limbi, iar organizatorii atentioneaza dansatorii cu cartonase galbene si rosii cand nu se conformeaza?
8 hours ago · Like
Corina P: :)) bine, daca vrei sa ai tu ultimul cuvant. de fapt cred ca noi discutam despre altceva si subiectul a deviat usor
7 hours ago · Like
Nana: exact asta vroiam sa spun cu articolul respectiv, fara sa judec pe nimeni, iar Claudiu a sintetizat totul foarte bine intr-o fraza: "Multa lume crede in cantitatea de figuri si ar vrea sa danseze la milongi ca Chicho in show. Asta este motivul pentru care am pus clipul, sa fie si mai evident ca si cei mai mari dansatori de show, la milonga danseaza social, simplu si in conexiune cu muzica, partenera si ronda."