Tot despre tango - alte pareri

Impartialitatea... este un lucru greu de acceptat de unii. Ei vor neaparat sa fii ori alb ori negru. Pentru ei nu exista nuante de gri. Daca nu esti cu ei, esti implicit impotriva lor. Oare asa sa fie? De ce nu poti avea pareri diferite, fara sa trebuiasca sa fi intr-o tabara sau in alta, fara sa alegi. Dar ei insista: nu, nu, si iara nu, daca nu zici ca ei, esti cu ailalti.

Destul de devreme, chiar la inceputuri, cand a aparut blogul, am decis sa promovez tot ce inseamna tango: scoli, evenimente, indiferent de apartenenta. Ideea este ca tangoul sa fie promovat, nu anumite entitati, evenimente sau persoane. Nu a fost usor inghitita galusca la momentul respectiv, numai ca la o periada de timp dupa, surpriza! Alte site-uri ale scolilor, au inceput sa promoveze si alte scoli si evenimente ale altor scoli! A durat cativa ani, dar ne-a reusit. Ideia a fost acceptata si chiar preluata si dusa mai departe. De apreciat!

De-a lungul timpului, inafara de cele trei pagini dedicate unde sunt promovate toate scolile de tango “Tango schools in Romania”, toate milongile si practicile regulate din toate orasele “Milonga & Practica” si Calendarul evenimentelor de tango unde listez toate evenimentele de tango din Romania “Tango Events Calendar” am preluat pe blog, diverse scrieri, ganduri, articole scrise de diversi tangueros, cu privire la tango. Teme diverse. Toate sunt in directa legatura cu tangoul si analizeaza sau expun, pareri, simtzaminte, perceptii, intamplari, experiente... etc. Acum, vreau sa-mi pastrez verticalitatea, si o sa continui sa fac acelas lucru ca si pana acum, daca gasesc lucruri interesante despre tango, sa le preiau si sa le dau mai departe cititorilor mai mult sau mai putin interesati.

Incercam intr-un articol anterior, sa pun in valoare faptul ca daca se vorbeste de un lucru, despre tango in cazul nostru, este de bine. In general daca se vorbeste de ceva anume, inseamna din punctul de vedere al celor din marketing, ca acel lucru a reusit sa patrunda intr-atat in mintea oamenilor incat sa le acapareze atentia. Ceea ce nu pricep ei este ca indiferent daca se vorbeste de bine sau de rau tot reclama este, iar acel lucru si-a castigat un loc important in mintea oamenilor daca se vorbeste atata. Cum zic astia cu marketingu', e vorba de pozitionare, sa fii in mintea oamenilor in primele trei locuri. Ca e Coca-cola sau Pepsi, asta deja e batalia dintre branduri, dar, important e ca in mintea oamenilor exista aceste doua mari branduri, ele ocupa un loc important, cel mai important. Mai trist este cand nu se vorbeste despre acel lucru, pentru ca inseamna ca nu exista. De ce? Simplu, pentru ca nu esti prezent in mintea oamenilor. Deci, ca e pozitiv, sau negativ, asta prea putin important. Daca nu mai vorbeste nimeni despre tine, atunci esti mort. Asa ca atata timp cat se vorbeste e de bine. Particularizand, daca se vorbeste de tango, e de bine. Asta era filozofia unui articol precedent "Tangoul in finala 'Romania Danseaza'". Evident nu a durat prea mult, si iata, apare dupa finala, un articol care vine si amendeaza tot articolul despre care vorbesc mai sus. Contrazice tot. Da ma amendeaza in filozofia mea. Ma supar? NU. Ascund? Nu. CHiar ma amuza. Imi place interactiunea. Pentru ca din contradictii apare progresul ;)

Ca in orice alt domeniu de pe lumea asta, in urma unor evenimete prezentate la televizor, vin si ziarele si presa si altii care sustin sau altii care contrazic. Apare controversa. Este o tara libera, unde libera exprimare este garantata de Constitutie. Asa ca fiecare are dreptul la opinie. Ca e pro sau ca e contra, asta prea putin conteaza. Din punctul meu de vedere, este o opinie legata de tango. Punct. 

Asadar, mai jos, articolul:

"Luni, 27 mai 2013
ROMANIA DANSEAZA


Mai dragilor s-a incheiat si renumitul spectacol Romania Danseaza. In acest spectacol/concurs au participat si Tudor si Raluca, si de asemenea Kicsi Csongor cu doua partenere Oana Danzer si Cerasela Hekman.
Trebuie sa recunosc ca nu m-am uitat la preselectii sau selectii sau la primele emisiuni.
Insa nu mare mi-a fost surpriza sa aflu ca Kicsi Csongor a fost eliminat.

Ii stiu pe amandoi. Si pe Tudor si pe Kicsi. I-am vazut dansand. Si daca dau toate orgoliile de lider la o parte nu pot sa nu recunosc ca Kicsi e un fenomen. La cei 18 ani cand a aparut pe ringul de tango a facut furori din prima. Nu cred ca exista o fata care sa nu vrea sa vada cum e sa danseze cu el. Si cand am auzit ca a fost eliminat mi-am pus niste intrebari:

1. a dansat in genunchi cu o mana la spate si legat la ochi?
2. dansul lui nu a fost pe masura asteptarilor juriului?
3. partenerele lui erau in coma?
Eu cred ca cel putin doua din cele trei intrebari de mai sus trebuie sa aiba raspunsul pozitiv ca acest dansator sa fie eliminat pe drept. Asa cred eu. Desigur acolo este un spectacol de televiziune si trebuie sa prezinti un dans de senzatie (asta intra la intrebarea numarul 2. de mai sus)

Tango argentinian. Pentru spectacole are denumirea tango escenario si de fapt inseamna ca e un dans  a carui coregrafie a fost invatata pe de rost. Pentru cei mai clasici asta nu prea mai e tango. Pentru cei mai indulgenti este forma cu care iesi in lume sa arati ce se poate face in acest dans. Evident ca la tv au prezentat tango escenario.

Luand in considerare cele de mai sus rezulta ca Kicsi care e un dansator de tango mai bun decat Tudor (sunt convins ca Tudor o sa imi dea dreptate) - nu a ramas in concurs pentru ca nu a avut un dans atat de spectaculos ca al lui Tudor.
Bun.

M-am luat cu treaba si m-am uitat la celelalte emisiuni care au urmat. Si trebuie sa spun ca oricat de tango escenario spunem noi ca a trebuit acolo fiind show tv....eu nu prea am vazut tango. Tudor si Raluca cu tot respectul pentru munca depusa, eu unul nu sunt incantat ca titlul dansului vostru a fost Tango Argentinian. Pentru ca multi din cei ce s-au uitat la acest spectacol au inteles ca tango argentinian inseamna sa iei fata sa ti-o asezi cravata, sa o arunci in aer in toate felurile posibile si sa ii indoi picioarele in niste feluri in care nici ea nu stia ca se poate.
Stiti si voi foarte bine ca nu acesta este tangoul argentinian.
Si sa nu mi-o luati in nume de rau dar ceea ce ati dansat in finala nu trebuia sa aiba nicaieri in denumire TANGO.
Cum sa pui muzica de tango, sa incepi sa dansezi, sa se intrerupa piesa ca sa intre o piesa de SALSA si sa continui cu SALSA??? Ce tango e acela???
Cum sa denumesti tango argentinian asa ceva?? Da, tango argentinian poate fi dansat pe orice piesa in 4 timpi, exista tande de Goran Bregovic pe care multi tanguero danseaza. Dar voi la un moment dat ati dansat  SALSA pe muzica de SALSA!

Repet, cu tot respectul pentru munca voastra, eu nu cred ca ati facut un favor tangoului argentinian din Romania sau celor ce vor sa il descopere. Ia ganditi-va un pic la unii care nu stiu nimic despre tango, au vazut concursul si vin la voi la scoala sa ii inveti cum se arunca partenera in sus ca asa au vazut ei la TV. Cum faci? Ce le spui?
Stiu ca ati muncit mult, stiu ca v-ati pus sperante in acest concurs insa nu cred ca ati fost acolo dansatori de tango. Si daca au existat cumva cerinte din partea organizatorilor sa faceti asa ceva...imi sustin parerea. Nu ati fost dansatori de tango. Trebuia sa va sustineti punctul de vedere si sa nu faceti asa ceva, si cel putin pentru mine ati fi devenit instant niste profi care nu se pleaca in fata unor cereri de genul "daca lumea cere manele - manele dam".

Stiu ca postul acesta nu o sa aiba prea multe like-uri in facebook (de altfel ma astept sa nu aiba nici unul), dar este parerea mea si mi-o sustin.

Publicat de Ovidiu Enache la 15:08
Etichete: Datu' pe goarna "

Comentarii la acest articol gasiti direct in blogul "Ganduri pe doua roti": http://ovewan.blogspot.ro/2013/05/romania-danseaza.html

Comentarii

Cautati in acest blog