De ce dansează oamenii



Un articol de Sorin Tudor publicat pe data de 30 mai 2013 pe site-ul Webcultura.ro

De ani de zile m-am tot gandit ce i-ar atrage pe domni la tango, pentru ca evident, ca in orice comunitate est-europeana de tango, este penurie de leaderi la practica, la ore, la milonga, la orice eveniment de tango, doamnele ii depasesc numeric pe domni. Am dat peste acest articol si mi s-a parut interesant, pentru cateva mici lucruri pe care le ridica la fileu, si care evident le-am regasit valabile in tango. Partea cu dansu' imperechierii ... in fine... mi se pare rasuflata, para-discutata si deja prafuita. Alte detalii mi-au atras atentia, dar va las pe voi sa le descoperiti:


De ce dansează oamenii
Și de ce bărbații care dansează bine au mai mult “noroc în dragoste”.

Știați că dansul joacă un rol important în supraviețuirea speciei umane? Această teorie a fost formulată pentru întâia oară de către Charles Darwin care a afirmat că, fundamental, dansul face parte din “ritualul de împerechere” al speciei umane.

Astăzi, cercetătorii sunt de părere că dansul a apărut din nevoia bărbatului preistoric de a demonstra potențialelor partenere că este “eligibil” din punct de vedere al perpetuării speciei. Cum așa? Ei bine, “domnițele preistorice” preferau instinctiv bărbații care demontrsau că au capacitatea de a se mișca în mod coordonat, simetric, ritmic și rapid (ceea ce demonstra capacitatea lor de supraviețuire). Și, dat fiind că aceste calități erau mai greu de demonstrat în fața domnițelor atunci când alergai (sau erai alergat de) dinozauri s-a inventat un mijloc mai comod… (Notă: este o glumă – omul preistoric nu exista pe vremea dinozaurilor)

Și astfel se poate explica faptul că bebelușii încep să danseze încă de la vârsta de cinci luni. Și că numeroase alte viețuitoare (de la insecte până la pasări sau animale) includ mișcări ritmice, de dans, în ritualurile lor de împerechere.

Dar de ce dansează oamenii pe muzică? Ei bine, muzica stimulează exact acele zone ale creierului care sunt responsabile cu mișcarea și coordonarea membrelor.

Potrivit cercetătorilor, femeile sunt mai atrase de bărbații care în timpul dansului au mișcări fluide de curbare și răsucire ale părții principale a trupului (cap, gât și piept). Aceste mișcări sunt asociate cu dansul de calitate și demonstrează creativitatea, flexibilitatea și capacitatea de adaptare. La polul opus se află dansul rigid, cu mișcări monotone.

Și uite așa, în fiecare bărbat zace câte un mic dansator. Măcar într-o anumită perioadă a vieții sale.

Sursa: webcultura http://webcultura.ro/de-ce-danseaza-oamenii/ 


Acest articol mi-a adus aminte de o scurta discutie cu un tanguero, foarte hotarat sa popularizeze acest fenomen. Nu-mi aduc aminte cum a inceput si de unde a venit, si l-am intrebat care e treba pentru el de fapt, de ce si de unde asa hotarare, iar el mi-a spus ca tangoul a avut o mare importanta pentru el in relationarea cu o femeie. Si ca barbatii care nu danseaza tango au atat de multe lucruri de pierdut. Moment in care i-am dat replica : de fapt nici nu isi imagineaza de fapt, si nici cu gandul nu gandesc ce pierd de fapt.

Tangoul, asa cum spune toata lumea, si cu riscul de ama repeta, o mai zic odata, nu este doar un dans, este mult mai mult, este o lume, un mod de viata, este o ocazie pentru un barbat de a fi barbat, de a fi un gentelment, de a se purta si de a se simti ca un adevarat barbat. din momentul in care intentioneaza sa mearga sa danseze tango, el devine altcineva, pentru el si pentru cei din jur. Sunt atatea de spus ca s-ar putea scrie romane intregi doar pe tema asta.

Da, i-am dat dreptate.

Comentarii

Cautati in acest blog