NU cred...


Nu stiu cum se face si de ce, spre deosebire de altii care au timp sa stea cu zilele pe FB, zici ca sunt platiti 8 ore pe zi sa faca asta, mie imi scapa timpul printre degete. Nu am timp sa fac toate pe care mi le doresc, mi-ar trebui ca o zi sa aibe 48 de ore, sa pot sa dorm, sa lucru, sa mananc, si sa mai am si niscaiva timp liber. Dar surpriza, nu am decat 24 de ore pe zi.

Pe scurt asadar, ca sa intru in subiect, am foarte rar cateva ore sa pot merge la o milonga pentru mine, sa ma simt bine pentru mine, sa dansez pentru mine. Deci acel timp este foarte valoros, am poate 3 ore pentru mine pe care vreau sa le dansez si din cand in cand sa mai iau o pauza. Poate, daca am chef sa mai socializez. Cu cine am chef, firesc cu cei pe care ii stiu.

E important ca spatiul sa ma faca sa ma simt bine, podeaua sa fie prietenoasa, sa nu ma doara pernitele de la picioare dupa doua tande, lumina sa fie prietenoasa si nu chioara sa ma trimita la somn, si sa-mi dea seanzatii de depresie, si nici sa nu danseze altii pe timpul meu (adica demonstratii de 30-60 minute) muzica sa-mi placa, sa ma atraga la dans. Deja cred ca sunt prea pretentioasa.

Mi s-a intamplat mai demult la o milonga, in timpul saptamanii, sa dansez, si in timp ce dansam sa imi vina ganduri.... ce facturi mai am de platit... ce cumparaturi mai am de facut.... si in timp ce dansam am observat cum altii se incalta si pleaca... Dansam cu cineva cu care dansez in mod frecvent, asadar, nu partenerul era de vina.... si de ce plecau ceilalti? Si de ce mi se intampla si mie acest dezinteres pentru dans? Muzica …. da, muzica era de vina.

Muzica de tango in mare e cam aceeasi... insa nu tot tangoul de pe lumea asta este dansabil si nu tot tangoul poate fi pus la o milonga. Conteaza sa stii sa alegi muzica. Nu e usor sa pui muzica live, pentru ca asta presupune sa stii muzica. Sa stii cum suna, sa stii s-o gasesti, sa stii cum se numeste, sa stii sa le potrivesti. Mai bine vii cu tandele facute de acasa.

Pe scurt trebuie sa stii muzica. De tango.
Ca asa, o Carmina Burana de Carl Orff, un Recviem de Mozart, sau un Anotimpurile de Vivaldi toti stim.... cum ar fi sa le punem la milonga? Facem o tanda de Vivaldi? Ca doar seamana cu de Angelis!

Nu cred … ca doar dupa 1-2 ani de stat prin salile de curs, de practica si de milonga, chiar ascultand de dimineata pana seara tango in casti la cumparaturi, la birou sau la WC poti cunoaste, cuprinde si intelege muzica de tango. Sa stii denumiri de orchestre, interpreti, sa percepi diferente, sa cunosti ceva istorie, iti trebuie ani. Ani buni.

Sa fim seriosi, cati dintre noi au fost la cursuri, sa nu spun de DJ, ca poate nu au fost prea multe, dar lectii de muzicalitate s-au tinut, si temeinic, despre orchestre, istorie, cum suna muzica unei perioade, fata de muzica altei perioade ale aceluias Pugliese spre exemplu! Cam cati, mh?

Nu cred... ca exita prea multi dintre noi care au studiat pentru ei insisi articole despre DJ-ala, sau au stat de vorba cu DJ care au trecut pe aici si au pus muzica la milongile si evenimentele locale. Sigur sunt printre noi si autodidacti, dar pe aceia ii stiu si ii numar pe degete.

Nu cred ca... dupa doar 1-2 ani de tango, poti alege o muzica de tango rezonabila. Daca ai avut norocul si ai avut sansa sa stai cativa 2-3 ani pe langa un profesor consacrat, care sa fie si DJ te poti considera fericit ca ai apucat sa prinzi de la el cate ceva ca lumea, principii, cum sa pui muzica la milonga, cand sa pui un anumit gen, ce sa pui, ce sa nu pui. “Maestrii”- ca sa folosesc cuvantul sezonului - de la care inveti lucruri au o mare importanta.

Nu cred … ca mergand doar la anumite evenimente locale te dezvolta si in nici un caz nu te pune la curent cu ce muzica se pune la milonga in ultima perioada pe plan argentinian, european, latino-american, mondial. Poate niste grafice/statistici pe net te mai pot ghida, dar fara la participarea la evenimente cu DJ internationali, si slava cerului au fost anul acesta o carca de festivaluri si maratoane in Romania, vom ramane in cel mai fericit caz la aceeasi sau muzica, sau in cel mai rau caz ne vom duce in alte directii, dar sigur nu in directiile potrivite.

Nu cred … ca o persoana care danseza la o milonga pe absolut orice muzica, ca un robotel, de cand a intrat pe usa pana cand a plecat de acasa, are capacitatea de a selecta o muzica pentru o milonga. Daca nu are preferinte, daca nu alege, si danseaza pe chiar orice, atunci nici muzica pe care o alege pentru o milonga nu va conta. In schimb o persoana care vad ca are preferinte muzicale, si vad si ce preferinte are, imi poate castiga increderea si ii pot da credit pentru a pune o muzica la o milonga.

Sa nu fiu gresit inteleasa, n-am nimic impotriva experimentelor, dar cred ca pot fi facute in cadrul unei practica, acasa, intre prieteni, dar nu la o milonga. Primul lucru care ma intereseaza la o milonga este DJ-ul. In functie de asta ma duc sau nu. Pentru ca n-am chef sa-mi stric cele 3 putine ore pe care le am la dispozitie, ca sa se faca experimente pe timpul meu.

Un organizator care se respecta, si vrea sa mentina nivelul ridicat al milongi, din respect pentru participanti, pe langa toate multe alte detalii si aspecte, are grija sa-si aleaga DJ-i, implicit muzica, nu lasa lucrurile la “ce-o fi daca” …. ca atunci parca face misto de mine... sau de el?

Hai ca prea ne-am luat in serios cu tangoul asta... sa lasam oamenii sa faca ce vor, ca doar vrem sa ne distram! Sa mai facem o gluma #stiti ce zic?

Si apoi ne miram si ne minunam ca atmosfera la milongi in Bucuresti nu mai este ce-a fost... SERIOS?





Comentarii

Cautati in acest blog