Tango: Poveste de Craciun


Se facea ca era o seara de Craciun, unde se adunasera prieteni sa fie impreuna si sa danseze, intr-o sufragerie mai mare, unde fiecare a adus cate un vin, un cozonac, turta dulce, portocale si bomboane de ciocolata. Cum se face ca la acesta “ptrecere” au venit doi oameni dintr-o tara indepartata, dornici sa danseze. Dar ei nu stiau sa danseze ce dansau ceilalti oameni. Venisera si ei cu o sticla de vin, ca de Craciun, desi religia lor nu parea a fi crestina.

Gazda, i-a primit, si dupa ce le-a povestit asa pe scurt in cateva cuvinte care sunt regulile, cum danseaza perechile in ronda, cum se circula in sala de dans ca sa fie vazuti de leaderi si sa nu incurce fluenta dansului si sa nu-si ia un toc ascutit in pantofii de piele intoarsa, le-a sugerat, spre dezamagirea lor, ca daca nu stiu sa danseze acest dans, ar fi mai bine sa nu danseze. Ca ar trebui mai intai sa ia niste cursuri si apoi sa invite doamnele la dans, ca asa, fara instructiuni de folosire, mai bine nu superi “duoamna”, dar ca sunt foarte bine veniti sa ramana si sa priveasca dansatorii, sa asculte muzica, sa serveasca din toate cele cate erau pe masa, si sa se bucure de astmosfera festiva.

Oamenii tot veneau, gatiti, aranjati, cu rochitze elegante, dichisite si la sacou si la cravate, chiar daca la inceput erau inca “obositi” de sarmale si cozonaci, dupa cateva dansuri se inviorau iar atmosfera a devenit chiar un pic festiva. Mai mare dragul sa te uiti la ei!

Si totusi, cei doi stateau cuminiti pe o canapeluta si doar priveau, simteai din privirile lor ca sunt dornici sa incerce. Atunci gazda avu o ideie; isi chema doi prieteni intr-un coltz si aratand spre cei nou veniti, ii ruga, daca su cheful si placerea sa le arate si celor doi cam cum sta treaba. Zis si facut. Retrasi intr-o camarutz separata, ca sa nu deranjeze dansatorii, noi veniti si profesorii lor s-au pus pe treaba.

Cred ca “instruirea” a durat cam o ora, o ora si jumatate poate. Muream de curiozitate. Dar am lasat sortii sa-ti faca treaba nu m-am dus sa trag cu ochiul, sa iau pulsul la ce se intampla. Vor dansa or ba? Tot asteptam sa-i vad in sala mare. Unde mai pui, ca cu cat trecea timpul, cu atat se aglomera mai tare si era mai multa lume pe ronda.

Si?
Da.
Au venit pe ronda si s-au alaturat celorlalti dansatori. Ok, ma asteptam sa reziste o melodie, doua. Poate o tanda. Dar, spre surprinderea mea, cel putin unul din ei, a schimbat vreo 3 partenere si a dus tandele la capat!!! Inclusiv una de vals!!! Si pot sa jur, pentru ca a dansat in spatele meu. Si am fost cat de cat atenta sa protejez perechea lor. Frate! Nu l-am simtit! Nu a incomodat, si nu stia mare lucru… doar pas fatza si lateral si pauza...nici un pas in spate! Cam cat si ce putea sa stie??? Si nu a fost intimidat de aglomeratie. Erau primii lui pasi de tango. Jos palaria!!! Altii care au mai dansat si aveau macar cateva luni de dans si cursuri nici macar nu si-au pus pantofii sa mai danseze, asa de aglomerat li s-a parut, iar ei, incepatori, i-au dat bice! Respect ! Eu asa ceva n-am vazut in viata mea. Incredibil dar adevarat!

Da. M-am minunat. Sper ca acesti primii pasi de tango sa fi fost cadoul lor de la Mos Craciun.
Iar pentru mine … Craciunul acesta … momentul care mi-a adus aminte sa credem in minuni... si sa nu “lepadam” speranta :) Exista inca fapte bune, gesturi frumoase si oameni minunati!

Comentarii

Cautati in acest blog