The Art of Cabeceo

(Foto)

In urma cu vreo doi ani asa, cam tot in preajma sarbatorilor, izbucnise, ca de obicei, “un freamat vehement” in “comunitate”... era pe tema “invitatiei” la dans. Imi rasuna inca in minte cuvintele cuiva care m-a intrebat atunci intr-o lunga discutie telefonica “tu ce-ai facut sa schimbi ceva in tango?”... intrebare la care am ramas perplexa. Nu am vrut sa scriu atunci acest articol, ca era valvataia prea mare, am asteptat sa se domoleasca. Acum, cu orice risc, o sa ma pronunt... asa cum cred eu.

Am sa incep cu o poveste, care mi s-a intamplat mie.
Dupa o lunga zi de lucru, ma pregatesc, ma imbrac frumos, ca de milonga, ma duc sa ma dansez intr-o locatie selecta. Coloane de marmura, capiteluri poleite, un DJ confortabil, lume, lume buna, atmosfera faina, tot ce trebe pentru o milonga reusita! Ma intalnesc cu unul dintre obisnuitii locului, dansam o tanda, si ramanem in continuare pe pista pentru a continua cu o noua tanda, caci doar abiea ce ne incalzisem. In sala se anunta ca doamnele pot trage la sorti domnii cu care urmeaza sa danseze. Imi intreb partenerul daca participa la aceasta loterie, ca sa-i redau libertatea. Zice ca nu. Ok, atunci continuam conversatia in asteptarea muzicii. Si cum vorbeam noi asa, apare o domnisoara langa noi strigand cu un mare zambet pe fata uitandu-se la el:

- Taa-naaaaa!!! Te-am tras din palarie!

Putin nauc dar repliindu-se repede raspunde el pufnind in ras:
- Daca satau bine sa ma gandesc cred ca asa a facut si fosta nevasta!

Uimita de cele tocmai intamplate neasteptat, m-am retras, lasad domnisoara sa-si savureze tanda.

Am tot stat si m-am gandit? Oare cum o fi fost pentru ea sa fie dansata de cineva care in mod evident nu-si dorea in acel moment sa danseze cu ea, care nu era pregatit in acel moment; poate mai tarziu ar fi dansat cu ea, sau nu... M-am intrebat cum a fost cu el sa danseze, in mod obligat de circumstante cu cineva care pica asa din cer si il ia jap-jap, vrei nu vrei, dansezi cu mine...cum o fi fost?

Inca am puternica convingere ca “El codigo” la milonga nu au fost create asa de amorul artei ci tocmai pentru a asigura confort participantilor, din toate punctele de vedere. Iar Cabeceo, este unul din ingredientele care te pot face sa te simti bine la o milonga.

Poate ca o sa ma repet, si o sa repet tot ce alti maestri care au trecut pe aici au spus incepand de la Ney, dar in primul rand, Cabeceo este o maniera eleganta care te scuteste de o situatie nashpa, adicatalea te fereste de situatia in care trebuiesa refuzi o invitatie la dans sau a fi refuzata la un dans. Pe scurt te poate tine departe de o trauma, in cel mai rau caz. Sau iti poti rezerva un dans pentru momentul potrivit, in cel mai bun caz.

Vrem sa avem dansuri bune, sa dansam bine sa ne simtim bine... dar hai sa recunoastem, in tango e ca in viata... nu poti sa te intelegi bine cu toata lumea! Mi s-a intamplat sa stau la o pauza de tigara cu cineva langa mine si sa nu pot schimba absolut nici un fel de vorba, sau dimpotriva, sa ne turuie gura ca si cum ne-am sti de-o viata... Intre oameni exista compatibilitati, si incompatibilitati si sa admitem, nu degeaba vorba aia romaneasca: cine se-aseamana se aduna. Asa si la tango. Dansuri bune exista intre parteneri compatibili, care isi doresc deopotriva sa danseze unul cu celalalt. Este perfect firesc sa fim atrasi de oameni cu care avem lucruri in comun si cu care vibram la unison. Asa ne simtim bine.

Acu' stau si ma intreb, pentru ca am auzit multe voci care sa dadeau cu curu' de betoane ca cutare VIP si cutare VIP nu danseaza cu ele... si mare tragedie! S-o luam altfel, ca in viata... fetelor, ce-am prefera un barbat care sa ne doreasca pentru casa, masina, job-ul si pozitia sociala pe care le avem? Sau pentru ca pur si simplu se simte bine in compania noastra, pentru ca ii place cine suntem noi cu adevarat? Asa si la tango, ce ne dorim? Un VIP? Sau un partener care vrea sa pur si simplu sa aiba un dans bun cu noi?

Cred eu ca pentru un dans bun, e important sa lasam natura sa-si spuna cuvantul. Sa lasam selectia naturala sa stabileasca partenerii. Sa existe conexiune inca dinaintea dansului. Acea privire peste multime, din colturi diametral opuse ale incaperii, care stabileste o legatura intre viitorii parteneri de dans. O complicitate nevazuta, care se va transforma intr-o comunicare mutuala pe ringul de dans si va duce la acea tanda dupa care ai nevoie de o mare pauza ca sa savurezi in liniste si care iti da energie toata saptamana pana la urmatoarea milonga.





Articole pe aceeasi tema:

Comentarii

Cautati in acest blog