Ne plac unele lucruri. Foarte tare. Ne place cum danseaza Chicho, sa zicem, atat de mult incat nici nu ne dam seama ca incepem sa-i reproducem gesturi din dans, structuri, sau de ce nu, modul in care se imbraca. Ne place atat de mult o anumita dansatore incat nici nu sesizam ca ajungem sa dansam sau sa ne imbracam fix ca ea. Este o copiere inconstienta. Cand stam de vorba cu persoane pe care le admiram sau pe care le avem (in mod inconstient) ca model, ajungem sa reproducem ticurile verbale sau anumite cuvinte folosite de acea persoana. E firesc, e normal, e in firea lucrurilor. Reproducem cumva modele deja existente, mai ales pe cele pe care le admiram.
Riscul insa este sa ajungem o copie palida, sa ne pierdem identitatea, sa pierdem exact unicitatea care ne diferentiaza de ceilalti, sa pierdem sansa de a iesi din anonimat. Chicho este apreciat pentru ca este unic. Nu poate fi copiat sau egalat. Pentru ca a avut curajul sa fie diferit de ceilalti, sa fie el insusi.
Iar asta se aplica in tot ce inseamna tango. De la dans in sine, pana la evenimentele, scoli, grupuri pe FB si organizatori. In Romania sunt scoli care si-au castigat numele dupa ani multi de activitate si care au dat numerosi dansatori buni de tango, cunoscute in toata tara si toata lumea le cunoaste. Sunt evenimente anuale consacrate care si-au dobandit renumele in urma editiilor consecvente de succes care an de an au strans din ce in ce mai multi participanti. Sunt organizatori care si-au dobandit notorietatea prin evenimente exceptionale care au adus un plus de vloare.
In ziua de azi e foarte simplu sa iei un model foarte bun deja existent care a ajuns la forma actuala dupa ani de munca si inbunatatiri. Insa nu este sufiecint. Adica poti sa faci un eveniment la Tecuci, la Caminul Cultural din centrul satului si sa-i zici “Tango LA Cazino”... fireste nu interzice nimeni, este o tara libera. Dar, serios !?!? ... In prima faza s-ar crea ceva confuzie, iar organizatotul care a creat brandul “Tango Cazino” ar primi ceva mesaje de la participanti, in care ar fi intrebat daca s-a lovit la cap, daca are febra, de a mutat evenimentul la Tecuci? Dupa lamuriri, lumea s-ar prinde ca altcineva incearca sa faca ceva, iar in ochii lumii persoana s-ar discredita. Adica frate, nimeni nu poate sa faca mai bine decat cel ce face acel ceva. Trebuie sa vii cu ceva nou, diferentiator ca sa castigi audienta, identitate si unicitate. Inclusiv din titlu. Mai ales din titlul, pentru ca traim intr-o era a informatiei si totul circula repede. Informatia trebuie sa fie scurta si cuprinzatoare din capul locului.
Mirosul florilor de camp te transporta in timp in vacantele de vara la tara. Mirosul placintelor si a cornuletelor te fac sa te gandesti la bunici. Cantece care atunci cand le asculti te transporta intr-un alt timp si spatiu langa anumite persoane. Locuri care iti amintesc de anumite evenimente. Gustul clatitelor cu dulceata de visine este de la mama de acasa.
Mirosuri, sunete, gusturi, locuri, nume, persoane, evenimente sunt asociate in mintea noastra cu diverse lucruri. Adica, spre exemplu, eu cand zic Atelier Tango ma gandesc la Iasi la Cristi si Iulia. Cand zic Tango Cazino ma gandesc la Cluj la Ioana si Horia; cand zic Transilvania Maraton ma gandesc la Brasov la Doina; cand zic Anivertango ma gandesc la fetele de la Timisoara; cand zic TT ma gandesc la Tango Tangent la Mandita , Gil si Amalia din Bucuresti; cand zic Fabrica de tango ma gandesc la Lucia; cand vad Happy Practica ma gandesc la sambata la Nana; cand zic Tango Magico ma gandesc la Ionut si Ramona din Constanta si tot asa.
Daca vrei sa te evidentiezi, ca identitate, ca sa fi perceput individual si nu ca sucursala sau ramura decurgand dintr-o alta entitate, ar fi bine sa cauti ceva ce nu a mai fost folosit in toate denumirile care au fost folosite pana acum. Sa fie ceva complet nou. Si slava cerului Dex-ul contine destule cuvinte care ar putea fi folosite cu mult succes. Iti trebuie doar un pic de creativitate, inventivitate... ceva improvizatie?
Utilizarea unui termen vibrant, indiferent daca este pus ca primul cuvant, al doilea sau al treilea din titulatura, tot o sa creeze confuzie. Intr-o cautare pe net, cel din Tecuci care va cauta “Tango LA Cazino” de la Caminul Cultural o sa gaseasca “About 3,660,000,000 results “ dintre care majoritatea despre evenimentul de la Cluj... o sa se confuzeze probabil si n-o sa mai mearga.... ca e la Cluj nu la Tecuci...
Stau si ma intreb cum ar fi sa-mi pun eu la poza de profil poza Juanei Sepulveda? Ah? :)))
Comentarii