10 ani de tango blogging



Octombrie 2017 a marcat 10 ani de articole cu si despre tango... but who is really counting?

M-a intrebat cineva in urma cu vreo doi-trei ani “Ce ai facut tu pentru tango???” … m-am intrebat si eu nedumerita, "Chiar asa, ce am facut eu pentru tango?"

Inca de la inceputul blog-ului, desi a fost foarte greu de inghitit pentru unii sau pentru altii, am incercat si sper ca am reusit, sa promovez tot ce inseamna tango in Romania. Adica am pus pe blog toate scolile si evenimentele de tango, indiferent de simpatii si antipatii sau apartenente. Ideea a fost sa popularizam tangoul argentinian in general si nu doar o anumita entitate. Incet, incet am observat ca si alte site-uri au preluat ideea si lucrurile au functionat altfel.

Mi-am dorit ca blog-ul sa pastreze amintirea momentelor frumoase pe care le-am trait impreuna, ca un jurnal public, cu toate evenimentele care s-au petrecut, cu toti maestri internationali care ne-au trecut pragul umilelor noastre “case”, care si-au lasat amprenta si au contribuit la cresterea noastra ca dansatori de tango.

Dupa 2010 cand tangoul a plecat din Bucuresti spre alte orase din tara, pentru ca lumea care calatorea prin tara ma suna sa ma intrebe in cutare oras cine, ce si cand organizeaza cursuri, practica si milonga, pentru ca doreau sa danseze tango si in alte orase, s-a nascut lista scolilor din toate orasele din Romania unde se danseaza tango – acum cu pagina dedicata "Tango Schools in RO".

Mi-am dorit ca blog-ul sa fie un “instrument” util, care sa anunte si sa promoveze evenimentele de tango din toata Romania, inca de pe vremea cand nu exista FB si nu exista posibilitatea unei agende care sa stranga intr-un singur loc in mod organizat evenimentele de tango care urmau sa se intample. Odata cu dezvoltarea tehnica a Blogger-ului cu pagini distincte, s-a nascut “Calendarul de tango” in 2012, care sper sa ne ajute sa ne organizam din timp ca sa participam la cat mai multe evenimente.

O alta pagina pe care am considerat-o foarte ultila este cea dedicata celor care incep sa danseze tango, cu articole zic eu utile incepatorilor care sa-i ajute sa inteleaga cum functioneaza lucrurile si sa ii ajute sa se integreze cat mai repede in fenomenul tango – Begginers: Tango FAQ.

Poate chiar in primul rand, mi-am dorit ca blog-ul sa impartaseasca experientele traite in tango. Daca mie mi se intampla niste lucruri este posibil sa li se intample si altora aceleasi lucruri. Daca eu am niste semne de intrebare sau metafici cu privire la tango, este posibil ca si altii sa se intrebe aceleasi lucruri si sa isi puna aceleasi semne de intrebare. De ce sa nu vorbim despre ele? Poate ne ajuta pe fiecare sa ne lamurim cu niste lucruri. Sa dezbatem impreuna subiecte care ne pasioneaza si sa trecem altfem anumite etape.

Mi-am dorit si poate va suna arogant, sa trasez niste “guide lines” a ceea ce inseamna cu adevarat tango argentinian in ciuda acelor clisee cu trandafiri in dinti, palarie si ciorapi de plasa si Al Pacino, cu poze in care femeia este tavalita la picioarele dansatorului de tango care seamana mai mult a toreador decat a tanguero. Am incercat sa transmit mai departe valorile pe care ni le-au aratat toti maestri argentinieni care au trecut pe la noi. E foarte greu sa spargi tipare si sa arati ce este de fapt adevaratul tangou argentinian ca fenomen social - articole cu interviuri, videoclipuri cu adevarati dansatori de tango, articole din literatura universala despre tango, etc.

Am incercat sa pun in valoare toate aspectele pe care le poti trece usor cu vederea cu privire la progresul organizarii evenimentelor de tango in Romania, lucruri minore care fac ca un eveniment de tango sa te faca se te simti bine, lucruri pe care sa le luam de bun exemplu si sa ridice standardele maratoanelor, festivalurilor, milongilor, cursurilor, lucruri din care sa invatam, pe care sa le aplicam si sa facem evenimente din ce in ce mai bune – vezi review-uri ale evenimentelor de tango.

Am documentat istoria tangoului in Romania din ultimii zece ani, cu fotografii, filmulete, povestiri, evenimete in ordinea cronologica, etapele prin care a trecut tangoul, momentele in care s-a raspandit in toata tara, oameni care au contribuit si au facut cate ceva ca sa se ajunga unde suntem astazi. Poate pentru unii nu conteaza istoria si ce au facut altii inainte lor pentru ca astazi sa se danseze atat de bine la noi tango, pentru mine conteaza amintirea momentelor frumoase, iar in zece ani nu sunt deloc putine... doar 845 de articole.

Apreciez munca si efortul vostru pentru a deveni dansatori mai buni si pentru a avea un tango high class din toate punctele de vedere. Multumesc tuturor celor care m-au inspirat sa scriu articole si ati facut ca acest blog sa fie viu, multumesc celor care m-ati incurajat sa scriu si sa spun lucrurilor pe nume indiferent cat de controversat sau de incomod era subiectul (cu riscul de a trezi resentimente si de a crea antipatii cu consecintele de rigoare) si multumesc celor ca mi-ati dat un sut in “partea dorsala” si mi-ati pus la treaba ca sa fac acest blog sa se ridice la standarde cel putin acceptabile in ciuda “off-urilor” si rezistentei primite din partea mea. Desi poate nu o arat si nu o spun, sunt foarte recunoscatoare celor care m-au provocat sa-mi depasesc limitele si ca urmare ultimul an sa fie cel mai prolific din ultimii zece si sa vin cu un articol nou in fiecare saptamana. Multumesc






Comentarii

Cautati in acest blog