Cu ce ai ramas de la ultimele cursuri?



In ultimele luni, cel putin in capitala, au venit oameni frumosi, asa ca noi, care sa ne inspire dansul, tangoul nostru cel de toate zilele.

Imediat dupa un week-end plin de seminarii, daca nu chiar si la seminarii, mi-am luat creionul si am scris cateva pagini de agenda (nici mare, nici mica, potrivita), mnotite de curs. Nu conta daca stiam informatia sau nu. Era “stenograma” a ceea ce spusesera oamenii astia care vin in umilul nostru catun.

Acum, dupa o luna si jumatate imi aduc aminte un singur lucru. Pe care l-am luat atunci si inca experimentez, il caut, il pun in practica.

De la un alt calup de seminarii, dupa un week-end intreg, imi aduc aminte un singur lucru, pe care vreau sa-l lucrez, sa-l pun in practica si inca nu am reusit, dar de care imi amintesc de fiecare data cand dansez.

Bref.
Un week-end, 6 seminarii, oboseala maxima, o galagie de bani. Rezultat final: un lucru. Unul!
Hai nu fiu naspa. Atmosfera de la seminarii, lucrul cu profii aceia, priceless.
Dar pe termen lung am ramas practic doar cu un singur lucru (general valabil pentru fiecare pas) nu ma refer la o structura. Ma refer la un principiu.

Alt w-end, alte 6 seminarii, alta oboseala, alta galgie de bani. Rezultat final: ideia unui lucru (nici macar nu pot sa zic ca m-am ales cu un lucru intreg). Doar ideia.

Si culmea, daca as intreba pe altcineva care a fost la aceleasi seminarii, pot sa pun pariu, ca primul lucru cu care a ramas, este cu totul si cu totul altul! :)) Surprinzator, nu? Dar cum de se intampla asa?
Nu raman toti participantii cu aceeasi lectie invatata la acelasi curs?

Pentru ca nu am reusit sa ajung la niste alte cursuri, am intrebat oameni care stiam ca au fost acolo, cu ce au ramas in urma cursului. In prima faza nici nu stiau cu ce sa inceapa, ideile erau vagi, probabil incercau sa sintetizeze in cateva cuvinte multe lucruri pe care le facusera la cursuri. Ca sa le usurez situatia, am cerut sa-mi zica care sunt primele trei chestii care le vin in minte, cu care au ramas. In mod firesc, fiecare a raspuns altceva. Oameni diferiti participand la acelas curs. Raspunsuri diferite.

Concluziunea este ca fiecare isi ia de la un curs, raspunsuri la cautarile pe care le are in acel moment in tango.
Fiecare are alte apasari, alte descoperiri, alte revelatii, toti fiind in aceeasi sala cu aceeasi lectori.
Fiecare selecteaza informatia primita, triaza si este atent la ce il intereseaza, firesc, ca in viata!
Fiecare intelege diferit, in functie de cunostintele acumulate anterior. Unii pot adauga o piesa care lipsea dintr-un puzzle si pot vedea o imagine mai clara.
Cu cat gradul de cunostinte este mai larg, cu atat poti sa absorbi lucruri mai de finete, mai de rafinament, mai de profunzime. E firesc ca lucrurilor pe care le stiai sa le pui doar o bifa, dar sa fii antena la noi lucruri. Dar si treaba asta cu "pe-asta o stiu" e tare pacatoasa, pentru ca nu te lasa sa fii atent la ceva ce poate nu stiai despre lucrul pe care zici ca-l stii, iti inchide ochii, urechile si mintea. Tocmai pentru ca o stii casca bine urechile, cauta noutatea acolo unde cunosti deja. Revelatia va fi mult mai mare.

Si basically, cand ajungi la cursuri iti dai seama cate lucuri nu stiai, sau cate lucruri noi poti sa faci, foarte la indemana, dar la care nu te-ai fi gandit.

Daca vrei sa pastrezi pe termen lung cat mai multe lucruri de la un calup de seminarii poti sa faci asa:
 - ia-ti notite (daca scrii pe un caiet si nu direct in telefon, o sa para ca chiar iti notezi ce zic profii, nu ca stai pe FB pe chat in timpul orei ... :))) cel putin asa o sa para de la distanta)
 - revizuieste notitele inainte de fiecare practica
 - propuneti sa lucrezi trei lucruri din lista de mai sus la fiecare practica
 - o data pe luna intreaba-te ce-ti amintesti de la acel seminar cu X si Y si ce ti-a ramas in dans

Va mai intreb peste trei luni ;) ca sa nu zic ca dam extemporal :)))






Comentarii

Cautati in acest blog