Tango. Postura.



De niste ani buni “incerc” sa-mi indrept postura in dans.... inca mai lucrez la asta; nu-mi iese de fiecare data, dar macar in dans stau ceva mai bine decat in viata de zi cu zi. De un an imi tot zic sa-mi indrept postura si in viata de dupa tango, dar daca in tango am reusit ceva progres si imi place sa cred ca macar 75% din timp stau cat de cat corect si nu ma praval peste parteneri, in restul vietii vai si amar... cred ca au existat zile in care ma indreptam de zeci de ori, au fost zile in care chiar am obosit sa ma tot indrept, m-am gandit si am studiat “hamurile” acelea elastice care te tin de uneri, am si incercat vreo doua modele intr-un magazin, n-am facut investitia in speranta ca o sa reusesc sa-mi indrept cocoasa cu exercitiul mintii. Cred ca inafara de balerinii si dansatorii de profesie, nu prea mai e multa lume pe strada care sa aiba o postura cat de cat corecta, naturala si neartificiala.

Citeam deunazi undeva ca postura “iti influenteaza starea de spirit” - perfect adevarat! Apoi din aceasta afirmatie au inceput sa curga toate ideile care urmeaza:

O postura corecta, dreapta, in tango cat si rest, iti influenteaza:
  • atitudinea fata de tot ce este in jur si fata de tine insuti, te face prezent in ochii celorlalti, dintr-o data devii vizibil, incepi sa existi, pentru tine si pentru altii; pe pista este important sa fii prezent, vazut de ceilalti dansatori, si astfel pot fi evitate coliziunile. O postura dreapta, frumoasa, face ca o doamna sa devina dintr-o data prezenta in sala, sa fie vazuta, ca apoi sa fie invitata la dans. S-ar putea traduce ca si cand, sunt gata sa dansez si am si postura la mine astazi ;)

  • increderea in sine; odata postura modificata cu una dreapta, corecta, atat propriul eu/creier cat si ceilalti o vor interpreta ca o siguranta de sine, ca o incredere in propria persoana, lucru pe care ceilalti il vor prefera intr-un/o partener/a de dans. Preferam pe cineva care are incredere in ce face in dans si avem siguranta ca totul va fi bine in dans, lucru care poate asigura un dans mai bun.

  • respiratia; indreptand postura si umerii, se creaza in cavitatea toracala un spatiu mai mare, lucru care se traduce cu o respiratie mai buna, pentru ca plamanii au mai mult loc sa primeasca aerul. Astfel se oxigeneaza creierul, lucru care diminueaza angoastele, tracul, si cel mai importatnt creste atentia si puterea de concentrare; astefel se imbunatateste focalizarea pe executia miscarilor, prezenta partenerului/partenerei, suntem mai atenti la raspunsul partenerului/ei, creste receptivitatea la noi posibilitati de miscare.

Pentru o scurta perioada de vreme, atat cat stam la o milonga sau la o practica, poti sa incerci sa-ti schimbi postura corporala si mimica fetzei:
  • zambeste mai mult; oameni vor fi atrasi de un zambet mai mult decat de o incruntatura sau o figura posaca, posibil sa capeti astfel niste invitatii la dans

  • relaxeaza musculatura, uita de incordarea data de stress care iti incovoaie spatele si aduce umerii, pregateste-ti corpul pentru dans

  • ridica capul, ridica privirea si uita-te imprejur, s-ar putea sa dai de un cabeceo

  • deschide pieptul si diafragma, respira, deschide-te pentru o imbratisare confortabila si placuta; si aricii sunt draguti... dar cam inteapa
Nu o sa intru aici in detaliu pentru a arata care sunt partile bune pe care o postura buna le aduce in tehnica de tango, in dinamica, sptatiul in cuplu, conexiune, etc, pentru ca s-ar transforma intr-o lectie online (si nu toata lumea vrea sa fie inoportunata astfel) si cel mai important, stim prea bine ca tangoul se invata in sala cu partener, cu profesor, pe viu si nu de pe net sau youtube, desi este foarte tentant si entuziamnat sa incep o noua enumerare, poate chiar mai valoroasa si mai interesanta decat cele zise mai sus.

In concluzie, daca adunam toate aceste beneficii enumerate mai sus, este mai mult decat limpede cum simpla postura ne influenteaza starea, si implicit tangoul.

Ne indreptam si noi un pic de spate? Sau ne place mai mult sa stam bosumflati?
Pam-pam!




Comentarii

Cautati in acest blog