Mi-a placut si mai vreau: Tango.



Spre deosebire de scoala conventionala, aia pe care toti suntem obligati s-o facem din clasa intaia pana la bacalaureat si poate unii fortati de familie sau de situatia sociala urmeaza si cursurile unei facultati, sau pentru ca li s-a spus ca cu o diploma de facultate sau de un master au mai multe sanse la o viata mai buna, la tango nu ne obliga nimeni sa mergem la cursuri... adica la scoala.

Nu stiu de ce am senzatia ca doar cei care se apuca de niste cursuri de perfectionare doar dupa ce intra in campul muncii - gen ACCA-uri, MBA-uri si alte Master-e, cursuri grele si costisitoare - chiar isi doresc sa faca acele cursuri, sunt direct interesati si chiar le place. Ultima varianta si cea mai fericita este atunci cand te duci la niste cursuri intr-un domeniu in care chiar te regasesti, poate unul total diferit decat pregatirea initiala, si atunci ajungi sa te bucuri de ceea ce faci si ai satisfactii. Cunosc persoane care au facut o a doua facultate cand au ajuns la pensie, iar aceia au fost printre cei mai silitori si interesati studenti, ei chiar vor sa invete, sa afle, sa descopere, pentru ca o fac cu pasiune, pentru ei, nu vor doar sa ia examenele, ei vor sa scoata tot ce stiu de la profesorii lor si au pretentii si sunt dezamagiti daca profii nu se ridica la inaltimea asteptarilor lor.

Cam asa vad eu tangoul, acel “domeniu” in care ne aruncam cu pasiune pentru ca vrem noi si nu familia, pentru vrem noi si nu societatea, pentru ca ne place noua, imi place mie, iti place tie. PLACE. Pentru ca ne ia mintile. Pentru ca ne poarta pe alte taramuri ale noastre, pentru ca ne descoperim pe noi in alt fel. Si atunci, procesul de invatare, cand esti pasionat si avid de cunoastere si vrei sa le faci pe toate, devine practic un proces in care nu depui efort deloc. Sau efortul chiar daca exista nu este perceput ca un efort, ba dimportiva, ca o placere. …. si acum astept ca heitarii sa zica ca suntem masochisti :))

Si daca ne place atat de mult ar trebui sa plecam de la cursuri cu un sentiment bun, cu placere, cu bucurie. Sa plecam macar cu sentimentul ca am mai aflat ceva, ca am mai reusit ceva, ca ne-a mai iesit ceva, ca am priceput ceva chiar daca n-a iesit perfect, dar avem promisiunea ca o sa iasa, pentru ca vrem, pentru ca ne place. N-am zis ca nu se munceste, ba chiar cele mai reusite cursuri au fost cele la care s-a muncit din greu, dar nu s-a simtit efortul. N-a fost cu tensiune si apasare. A fost  cu bucurie si entuziasm.

De la un curs n-ar trebui sa plecam debusolati, demoralizati, obositi, storsi de energie, cu creierii pe bigudiuri si nicidecum cu gandul ca sportul asta nu e de noi. Desigur balanta trebuie sa fie echilibrata si atat elevul cat si profesorul sa-si asume fiecare in parte responsabilitatea pentru aceasta reusita sau... nereusita.

E drept ca un rol important il are si cel care conduce cursul, cel care te poate inspira si iti trezeste pasiunea... ca si la scoala, un prof fain o sa-i cointereseze pe elevi sa invete, si eu am avut profi de chimie sau de fizica de la care am invat carte beton sau de la care nu am invat nimic, ba chiar dimpotriva, am uitat si ce invatasem inainte de la profi mai buni. Dar nu-mi imaginez la tango un prof care sa stea la catedra si timp de doua ore sa citeasca pentru un amfiteatru de oameni un curs pe un ton egal, fara intonatie, plat, care sa te induca intr-o stare de somno-hipnoza care sa te faca sa adormi cu capul pe banca. Un astfel de profesor nu prea il vad in masura sa insufle pasiunea si dragul de carte (sau orice altceva ar fi).

Majortatea cursurilor de tango la care am fost eu si mai ales cele de la care am ramas cu ceva, au fost usor de urmarit, nu mi-au dat batai de cap, nu m-au bagat in bezna (cu limbajul, ca dogma, ca metoda, ca interactiune) nu m-au obosit, nu m-au demoralizat, ba chiar mi-au pus rotitele in miscare, am lucrat mult in clasa si am ajuns la o intelegere a ideii si am simtit si am inteles si practic cum se face, am avut satisfactia ca am reusit sa fac si eu ceva acolo cat de cat, m-au entuziasmat, si cand a sunat de iesire simteam ca mai pot face inca doua cursuri mai departe; au fost cursuri la care as fi vrut sa aflu mai multe si sa facem mai mult; m-au facut sa ma gandesc toata saptamana la tango. Cu alte cuvinte mi-a placut si mai vroiam.

Cam asa vad eu ca ar fi fain sa fie scoala la tango, eu asa am prins pe vremea mea, asa au fost profesorii la care am fost eu, asa am crescut eu.



Comentarii

Cautati in acest blog