Adrian & Alejandra 2020 – short review



I-am vazut prima data la seminariile de la Budapesta in 2006 in cadrul festivalului organizat de Budai Laszlo. Alejandra a fost primul meu model de dansatoare de tango, structura ei corporala mi-a parut similara cu a mea si mi-am zis ca daca ea cu corpul ei poate arata atat de bine cand danseaza, am si eu sanse sa pot face ceva. Imi dadea speranta ca se poate. Ulterior am reintalnit-o la Bucuresti la "Bucharest Tango Encuentrto" unde am luat seminarii cu ei doi si apoi in 2011 la Tango Camp in Grecia.

Astazi la seminarii cand au ajuns la volcada, m-am teleportat in urma cu unsprezece ani si mi-am reamintit seminarul lor de volcade din  aprilie 2009 cu exercitiile de atunci in salile de la Teatrul National, era o zi ploioasa, dar bucuria de a lua lectii cu ei aducea soarele in lumea mea. Cineva m-a readus in realitate cu o intrebare si mi-a luat ceva vreme sa ies din bucla temporala sa revin in 2020.



Cum era si firesc, structura seminariilor a fost alta, metoda foarte buna, explicatii foarte clare cu indicatii foarte precise ca si in anii cand i-am intalnit primele dati. Excelenti pedagogi. Explicatii scurte, concise, la obiect si foaaarte mult exercitiu in clasa. S-a lucrat foarte foarte mult si s-a vorbit doar strict cat a fost necesar. Daca stiai baza puteai lucra la lucruri de finete la partea de imbratisare sau de muzicalitate, dar trebuia sa ai baza si experienta structurilor. Au trecut foarte repede si au repunctat lucruri de baza, dar doar pentru reamintire, daca aveai urechi sa auzi, informatia de baza a fost acolo.

Pentru multi probabil ca nivelul a fost foarte sus. Adica trebuia sa ai exercitiul de a prelua foarte repede o structura pentru a lucra efectiv tema propusa (imbratisarea, muzicalitatea, etc.). Daca nu aveai acest exercitiu si baza, iti bateai capul sa faci pasii din structura respectiva, fara sa ajungi la scopul final propus de ei/tematica seminarului. Adica au reusit sa dea pentru toata lumea, indiferent de nivel, atat pentru incepatori cu sase luni cat si pentru dansatori cu 7 ani si mai mult.

Am apreciat modul in care Alejandra a gestionat organizarea in clasa, astfel incat toata lumea sa lucreze la seminarii, chiar daca raportul domni/doamne nu a fost cel optim dorit de toata lumea. Alejandra este un foarte fin si atent observator, a facut ca toata lumea sa fie activa si sa plece multumita si incantata cu lucruri invatate din clasa. Si mi-a placut onestitatea lor cand a venit vorba de adornos si de stil.

M-am bucurat sa vad ca au venit foarte multi oameni din tara sa participe la aceste seminarii, cred ca fiecare oras a avut reprezentati, ceea ce indica entuziasmul si dorinta tarii noastre spre invatare, crestere si speranta ca vom dansa mai bine. Au contat foarte mult gazdele care au organizat acest eveniment cu multa caldura si implicare, zic ca au contat pentru ca Lucian si Speranta au fost garantia calitatii unui eveniment cu invitati de mare calitate, pentru ca pentru cei care au venit la tango dupa 2010, Adrian si Alejandra, desi sunt profesori si pedagogi minunati, nu sunt nume atat de populare precum Chicho, Noelia, Achaval care au fost in ultimii ani in voga in Europa. Asadar, daca nu ii stiai, trebuia sa ai incredere in organizatori si sa mergi pe mana lor.

Lucian si Speranta, felicitari pentru un eveniment reusit, cald, intim care aduce un mare aport comunitatii de tango din toata Romania. Va multumesc ca mi-ati dat ocazia sa ma reintalnesc cu cei care au insemnat atat de mult pentru mine la inceputuri si sa retraiesc, chiar si pentru cateva clipe, momente de bucurie si entuzism de inceputuri. Dupa-amiza de duminica a fost o clipa in care am avut sentimentul pe care l-am trait in 2006 la Budapesta: Tango.






Comentarii

Cautati in acest blog